måndag 16 april 2012

Vilken helg det blev....

Vilken helg det har varit... Fredagen blev det ju badhuset med mina älsklingar och Linnea.. Pizza mys på kvällen... Lördags morgonen började med att Oskar åkte med sin "morfar" hem efter frukosten.. han kom hit en snabbis och Oskar ville så gärna följa med.... Jag, Einar och Alexander åkte till Tingsryd och handlade men tog även en tripp in på Börjes... Hade glömt köpa dop present till Saga så vi passade på medan vi ändå var iväg... och vi som alltid är så duktiga på är att vara i tid.. eller inte... så sprang tiden iväg även idag och vi hade bråttom hem till duschen då vi skulle hämta Nettan och Robert kl 15 och vara ombytta och klara till kl 16, då vi skulle till mamma på förfest.. Linnea var barnvakt åt Oskar och Alexander...
Jag brukar inte fixa barnvakt speciellt ofta och är det någon som tar barnen ibland är det min mamma.. Oskar tycker om att sova där och fråga gärna när vi är där om han får sova över... Alexander har också börjat fråga lite när vi är där....
Det var trevligt på förfesten hos mamma.. vi var 12 stycken. jag och lilla syster var chaufförer...KL 17,30 bar det av till Nellsonsgarden i Tingsryd för underhållning och mat... Komikern Thomas Pettersson, Magnus Karlsson från Barbados och The Playtones var där.. Riktigt bra var dom.. alla utan Thomas Pettersson som jag inte tycker så mycket om.. dålig humor kallar jag han....  Det blev mycket dans men också väldigt god mat... exotiska frukter, potatissallad, kyckling, rostbiff, fläskfilé och kassler... Jag gillade frukterna mest, melon, ananas och vindruvor.... Mina höfter gillade inte att jag rörde på mig... Både jag, lillsayrran och Nettan började bli trötta framåt 22 tiden men hade bestämt oss för att åka hem vid 23.... Räckte gott och väl för oss... Lillasyrran fick stanna längre då de som åkte i hennes bil inte ville hem då... Hade en jätte rolig kväll med alla och som chaufför körde hem Nettan och Robert till sitt och på vägen hem körde jag nästan på ett stort vildsvin... Säger bara fy fan vad läskigt... Var väldigt glad då att bromsarna funkade och att jag inte fick möte.....
Söndagen var det dop och mer om de kommer i ett annat inläggg...

Tillägger bara vilken kul, spännande och underbar helg med familj, släkt och goa vänner!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar