lördag 28 april 2012

En bra dag!!

Holmsjö marknad besökte vi idag men kände att det var inte så jätte mycket att ha. Alla prata så gott om den marknaden och att den ska vara så stor. Vet när jag var mindre så var den större och något att ha men inte idag. Det gick snabbt att gå igenom den och vi handlade bland annat lite godis, sen började det regna och då åkte vi vidare. Hade inget planerat så vi gjorde ett spontan besök hos min farmor och farfar i Karlskrona.. De var hemma och vi fikade lite frallor och yoggi som vi köpt på Cityhallen. Oskar och Alexander tycker det är jätte kul att åka dit så när vi åkte utanför skrek Oskar i bilen "men där bor ju min gamlafarmor som var gammal en gång" hihihi kan man annat än skratta :) De lekte efter fikat och sen barn det vidare till Hästö där min pappa och hans sambo bor. Mådde skit när vi kom dit. även om jag tagit tablett i morse så var jag helt täppt i näsan och ögonen och halsen kliade. Pratade en stund sen ville jag bara hem. Det var trevligt med en snabb visit när man ändå kör förbi. Det blev en lång dag men dagen slutade inte där då vi var tvungna att gå in på Maxi och handla lite mat. Barnen trött och även vi så det blev inte så kul inne på Maxi precis. Hittade däremot gummi stövlar till barnen. Stod 129kr på lappen men 79kr fick vi betala per par. Inte helt fel kan man säga. 160kr för två par istället för 260kr. Kan säga att vi gjorde ett bra klipp där. Gillar mycket :)
Lovade Oskar att åka betalbil innan vi åkte hem så det fick dom göra.

Oskar nöjd!!

Alexander tyckte också det var kul (ingen bra bild)

 Resan hem somnade jag och Oskar men Alexander var vaken och Einar men han körde ju. Väl hemma blev det att laga mat snabb då klockan blev mycket. Barnen och Einar tittade på film under tiden.

Skön stil Alexander har när de myser i soffan:)
Mys på hög nivå!!
Fixade till lite fläskfilé i vitlökssås och ris, lite grönsker till också. Det var uppskattat av barnen och det är ju alltid kul. Alexander somnade i sin säng och det gick väldigt snabbt. Jag lovade Oskar att vi skulle spela lite memory när Alexande hade somnat och det gjorde vi. Oskar och jag vann varsin gång medan Einar förlorade hihihi. Det blev sent för Oskar men jag hoppas han sover länge i morgon. Jag och Einar sätter oss i soffan och titta på Sing A Long men kände inte att det var så kul. Nu blir det läggdags och fy fan vad skönt det ska bli.. Måste dock duscha innan då vi varit mycket ute idag och det har varit extremt mycket pollen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar