måndag 2 april 2012

Mysdag men mina älsklingar!!!

Idag blev det en mysdag med mina underbara barn... Började med frukost i soffan till en film.Oskar valde och det blev Bee movie :) Barnen lekte i Alexanders rum och sen fortsatte jag och Oskar att titta på film medan Alexander sov. Väl dags för lunch blev det pannkakor med sylt som där även Oskar hade valt, så oväntat :) 
Oskar och Alexander äter frukost i soffan...mys


Kl 13,40 var det dags för ett besök hos barnmorskan för kontroll.. spännande!!! Det gick bra och barnen skötte sig exemplariskt. Som belöning för de varit så duktiga köpte jag glass:) Hemma sen har de lekt och busat men även slagits lite men så är det väl med syskonkärlek :)
Vi har byggt med klossar och lekt med bilar.. Barnen tycker det är kul när man leker med dom...
Hade tagit fram Kyckling i morse som vi skulle ha till middag, men hade ingen aning om vad jag skulle göra med den. Tittade lite i kylskåpet och frysen vad som fanns där och hittade lite blandat. Receptet kommer lite längre ner med bilder... 

Pratade med min mamma i eftermiddag och bjöd ner henne och Stefan på på mat då de jobbat hela dagen och tänkte de skulle slippa laga egen mat.. 
Maten blev jätte god och alla tyckte om den :) 

Känner att jag är ganska trött idag och har rätt ont i kroppen, så det blir till att mysa ner sig i soffan till något bra tv program när barnen har lagt sig... tror att jag är värd de.. 

Måste bara tillägga att jag pratade med min barnmorska om dagis och sjukskrivningen. Hon berättade att hon också hade problem med dagistider och sjukskrivning. Hon sa också att det är tråkigt att de lever kvar i det gamla tänket och inte i de nya..
Hon skickade information till läkaren så jag få ett nytt läkarintyg att lämna till dagis.. I med att jag fortfarande har ont och inte få lyft måste jag ju ha dom på dagis även om det är mysigt och ha dom hemma. Måste tänka på mig själv i detta läget även om jag sagt vid ett tidigare tillfälle att jag tänker på barnen först... 
Tänkte jag skulle dela med mig av dagens middag...


Ugnskyckling med grönsaker och ris
6-8 pers

5 lite större kycklingfiléer (tinad)
2,5 dl grädde
4 dl creme fraiche
1 purjolök
1 röd paprika 
1 gul paprika
3 dl frusen majs
Margarin
Kryddor: vitlökspulver, svartpeppar, vitpepper,dragon och salt

Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Dela kycklingfiléerna i 3-4 bitar.. Stek i margarin tills de nästan är färdigt...
Dela purjolöken på mitten och skär i mindre bitar..
Skölj och skär paprikan i små bitar.
Blanda creme fraiche, grädde, vitpeppar, svartpeppar och salt
Häll upp majsen i botten på ugnsformen och därefter purjolöken. krydda med vitlökspulver. 
Lägg ut den stekta kycklingen. Lägg på parikan.
Häll över gräddblandningen över kycklingen och krydda med dragon.
In i ugnen i ca 25 min eller när det blivit färg

Serveras med Jasminris och färska grönsaker. Smaklig måltid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar