tisdag 31 juli 2012

Veckan som gått...

Vilket sommar väder vi har. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.  Förra veckan var helt ok. Då tog vi husvagnen till Einars papa och stannade där några nätter. Vi hade mycket trevligt. Vi käkade god mat tillsammans och vi badade ihop. pratade och skrattade. Ena dagen låg vi vid stranden. Einar hjälpte sin pappa att lägga i båten och jag åkte till den bästa. The one and only Michelle.
Lite goa bilder som visar hur kul vi haft...








I lördags åkte vi till Ronneby Brunnsbadet med bästa vännerna men det regnde för mycket så vi hamnade på Väggabadet i Karlshamn. Vi hade en mycket trevlig dag. Efter badet  gick vi ut i Karlshamn och tog en Pizza. Visst blev vi mätta men man säger ju inte nej till glassiären i Karlskrona så vi tog en tripp dit också:) Einar och jag tog en kula med mjukglass medan Thomas skulle vara värst som tog två kulor och mjukglass. Kan säga att det var som en hel måltid... men gott var de!!

Vi avslutade veckan och Einars semester med en flaska rött, ost och kex. Själv drack jag ett glas cola:)



Nu har Einar börjat jobba lite smått. Denna veckan blir det inte heltid så det kan inte vara så jobbigt för han hihi. Igår slutade Einar tidigt och vi beatämde oss för att åka på Tingsryds marknad men det regnade för mycket när vi kom fram så vi gjorde annat istället...

Idag blev del bullbak. Gjorde kanelbullar och pizza bullar som vi ska ta med till badhuset i morgon med bästa vännerna. Einar tog ledigt i morgon så vi kunde åka och bada. Känner mig inte riktigt säker på att åka själv med två hulliganer och en liten:) Pizzabullarna blev jätte goda och jag åker på att baka en omgång till då Stefan också tyckte dom var goda så jag skickade med några hem. Måste ju få skämma bort han lite då han gör det med mig och min familj. Smakad lite på kanelbullarna och de var också goda.

Kanelsnäckor
Pizzabullar
Godingen är med och baka...
Visst blev det en satts till med pizzabullar. Så idag blev det 20 kanelsnäckor och 40 pizzabullar. Oh vad det doftar gott hemma hos oss:)

Till kvällen blev det te, knäckebröd mackor med ägg, kaviar och skagenröra. mumms så gott!!
och så en film så klart!!

1 kommentar:

  1. Härligt och se att ni har det så bra och njuter av livet :)

    SvaraRadera