måndag 2 juli 2012

VATTENKRIG!!

Sovmorgon är aldrig fel, så tänkte Alexander idag när han vaknade strax efter 9. Då hade jag och jakob duschat och Oskar hade ätit frukost. Mamma kom ner till oss innan hon körde och jobbade. Hon ville mysa med killarna men hon fick bara mya med två då Alexander sov.
Vilken fin dag det varit idag.
Vi tog det lugnt idag och tog en promenad till banken och på hemvägen blev det en god glass:) Efter lunchen tyckte jag och killarna att det var dags för lek på baksidan. Det var så fint väder att vi tog fram vatten pistolerna och hade vatten krig. Det var jätte kul och vi hade verkliget jätte skoj. Pojkarna var nakenfisar och jag i bikini. Nakdelen med vattenkriget var att Einar klippt gräset igår och inte med uppsamlare. Då vi blev böta fastnade gräset på oss. Men men vad gjorde det stoppade oss inte iallafall.. hihihihi. Vi fikade även men lite saft och kaka. En mys efter middag kan man säga. Jakob sov och det var skönt att kunna lägga lite tid  på de stora barnen. Avslutade dagen med Taco till middag som Einar och Oskar beställt. Bjöd ner mamma och Stefan på middag också.
Mamma och jag tog en promenad på ca 1 timme och 5,5km. Inte helt fel men GPS på mobilen fungerade inte så det visade bara 2,37km. Blev rätt sur då kcal visade fel oxå:( Ville veta hur många kalorier jag gör av med på en timme och på den rundan. Men men får ta en runda i morgon också.
Det som var skönast på rundan var att det bara var jag och mamma, inga barn. Jakob sov när jag gick och sov när jag kom hem. Han sover fortfarnade så nu tar jag och lägger mig. Natti natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar