fredag 20 juli 2012

Semester, Viktoria loppet och kalas...

Innan vi skulle åka iväg med husvagnen hade Alexander lite kul i mina skor...


När man har semester vill man ha fint väder och var tog det vägen, var är solen?
En vecka på Kapelluddens camping och en dags sol och det var då vi skulle åka hem. Har varit underbart att vara iväg med vagnen men hade inte varit fel med mer sol.

Fredagen vi kom ställde vi upp vagnen men även förtältet kom på plats. Kan säga att det var inga stora platser och vi hade lite problem att få in vår stora vagn, men det gick :) Bak av 2 tårtor på lördagen som skulle ätas på kvällen då vi skulle fira mamma som fyllt 55 år på onsdagen den 11 Juli. Samma dag som jag. Ställde mig service huset och gjorde tårtorna. Många gick förbi och undrade vad jag gjorde. Åh vad gott det luktar och vad fina tårtor du gör var det några som sa :) Villka underbara tårtor det blev. Gjorde glutenfria tårtbottnar och förta fick jag slänga då den blev döbakt men jag gav inte upp utan det blev en Prinssestårta och en bär tårta. Några trodde det var köpe tårta så det blev lyckat kan man säga :)

 




Vi var mest i husvagnen men också i badhuset en av dagarna. Jag skriver inte så mycket om semestern utan jag visa lite bilder istället...








Den 15 Juli var det Viktoria loppet i Borgholm och Oskar sprang med mamma. Teo och Vilmer sprang också. Jätte duktiga var alla. 1,5 km sprang de. De fick var sin medalj, is glass och en dricka när de kom i mål!1





Sååå trött efter loppet..
 Lite kort från onsdagen. Mys i soffan alla tre fina killarna. Kvällen dansade vi till Barbados som spelade på torget. Tog även lekparken på vägen hem...








Oskar fyllde även 4 år när vi var iväg och hade kalas för honom på sin födelsedag. Firade frukosten men mamma och Stefan. Vi sjöng och Oskar öppnade paket. 
Bottnarna gjorde jag i service huset och garnerade dom i husvagen när gästerna kommit:) De som kom bodde på campingen men även Oskars farfar och fru kom, mamma och Stefan, Anna Theo och Vilmer, Anna Pär Hilma och Arvid, Marie Louise. Bjöd på go tårta. Oskar beställt jordgubbstårta. Blev även fiskdamm för barnen. Det var väldigt uppskattat :) Oskar fick jätte fina paket och han var jätte nöjd och glad för allt och dagen var perfekt.














På kvällen kom fam Brodin, mamma och Stefan och fam Hemmakväll hem till vår husvagn och vi grillade fiskknyten. Såå gott. mumms säger jag bara!!! Godis och chips kom fram på bordet men även starkare dryck:) Jag var chaufför och fick mig en tripp till Gröndal... Jätte trevlig kväll med mycket prat och skratt :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar