söndag 1 juli 2012

OJ VILKEN VECKA!!

Måste bli bättre på att hitta tid för att blogga. Fattar inte hur jag ska hinna med allt. Barnen, städa, tvätten och allt detta. Visste att det skulle bli mindre tid över till egen tid när jakob kom och man har tre barn istället för två. Oftast har jag en stund över på kvällen men då är jag för trött. Sen har jag väl kommit på mig själv med att hitta på saker med barnen istället för att städa och hålla fint hemma. Vet att man måste hålla fint omkring sig men just nu gör jag hellre de som är kul än de som man måste.

I veckan som varit har jag hunnit med en del och kan väl inte säga att jag varit hemma så mycket. vackan började med bvc och Jakob fortsätter att växa bra. 56,5 cm lång och vagde 4960gram. Sen var det fotografering till tidningen på tisdagen i Växjö. Lunchade först med mamma och Frida. Frågade Frida om hon ville föja med som hjälp och hade inte klarat mig utan henne vid vid fotograferingen. Hon var en stor hjälp och ett bra stöd:) Kortet blev jätte bra tillslut!!
På onsdagen lekte pojkarna med Maja och vi var på Öf i Ljungbyholm. Det blev lek på trädgården och de stutsade stussmatta. Det blev sent och Oskar somnade på vägen hem.

Helgen börjar närma sig och jag fick lite dåligt samvete då min man tycker jag far mycket med barnen och de få åka mycket bil. Bestämde mig då för att vara hemma och inte åka någonstans. Hade städdag på fredagen och storstädade övervåningen. Men fattar inte hur man ska hinna göra allt med tre barn och en man som jobbar länge på kvällen. Kanske bara är jag som är gnällig oah lat. men sm jag sa innan jag hittar hellre på något kul än ta tag i de tråkiga. Men jag städade iallafall och resultattet var jätte kul när jag väl var färdig men sen var de jobbigaste av allt. MINA BARN!!!!!! Jag mådde så dåligt när kvällen kom och jag hade sagt NEJ, jag ska bara, vänta lite, måste bara... till baranen hela dagen. Jag han inte med att leka eller hitta på något kul med dom som jag alltid gör. Det märktes på Oskar som sa:  mamma varför måste du göra detta nu? kan inte du leka med oss?  Varför måste vi leka ute själva? osv.... De bråkade väldigt mycket med varandra, mer än vanligt. De hittade också på saker de inte brukar för att få min uppmärksamhet, men istället för att lägga tid på dom blev jag arg. Inte medvetet men när jag tänker efter var jag inte glad precis.
Fick mycket beröm av min man när han kom hem. Att det var fint. Kommentaren va: Oj vad fint ni har gjort här idag! Jätte fint menhur har du hunnit de? Bara där kunde jag inte svara utan de blev svåsrare för mig att inte tänka på att jag satt baranen åt sidan. För det är precis vad jag känner att jag gjort. Men kvällen blev bra ändå!! Inte nog med att jag städat hela dagen jag tg en promenad på kvällen också. så skönt!!

Det blev även ett kalas att gå på i helgen. Jag och Jakob var och firade Maja och Thomas som fyllt år. De bjöd på Taco, bullar kakor, glass och jordgubbar. mumms så gott!! Myste även men goa Saga men också Maja. Lite av ett under men jag kunde sitta ner och äta i lugn och ro:) lite av ett under:)

Eva (Thomas syster) myser med Jakob

Diana (Michelles syster) ränsar jordgubbar

Maja, Bella och Mia leker i sandlådan

Snacka om att slappa på kalas:)

Frida, Bella och Maja blåser såpbubblor:)


En mys kille som myser:)

Söta Linda....

Lotta( Thomas syster) myser med Jakob

Jakob trivs i Leifs famn:)

På kvällen åkte hela familjen på Monter Truck i Målilla. Jätte kul var de och barnen hade det jätte bra:)

Första gången på på monster truck






Häftigt!!!!


Idag har vi bara slappat eller jag iallafall. Einar har klippt gräset och pojkarana har varit ute och lekt. Skulle gått på en promenad ikväll men Jakob ville inte de och har varit lite knällig. Inte rikigt kommit till ro och när han väl gjorde var klockan för mycket. Det får bli i morgon istället:)

Det blev filmmys i soffan men popkorn i stället för promenad!!! Det fick gå de också!!

1 kommentar:

  1. Du var verkligen en glädje spridare på kalaset, tackar för det ! Du är bäst!!!! Puss

    SvaraRadera