onsdag 4 juli 2012

STRANDEN MED KIDSEN!

Vilken underbar dag vi har haft dag på Vita Sand tillsammans med Michelle, Maja och Saga. Hade med oss pannkakor, fika och så leksaker så klart. Alexander och Maja har inte suttit en sekund från att vi kom dit tills vi åkte hem. De började leka med detsamma när vi kom fram. Det var en pappa på stranden som började leka med våra barn och de grävde en grop i sanden där de hällde vatten i. Vi blev först ställda men sen tyckte vi det var rätt bra då vi kunde sitta stilla hihi. Men hans fru däremot tyckte inte sov vi utan blev rätt sur. Kommentaren var tillslut " Våra barn har tråkigt så vi måste hitta på något med dom" Sen packade dom ihop och gick.
Alexander och Maja har sprungit fram och tillbaka i vattnet och grävt i sanden. Fulla av sand var de också men det tillhör ju. Oskar däremot tyckte inte om stranden lika mycket som vi andra. Han satt mest med mig och Michelle på filten och fikade. Pratade och lekte endel med Saga.
Det första vi gjorde när vi kom fram var att mummsade på pannkakorna och sylt vi hade med oss. Sen tog det inte lång tid förrän bullarna och kakorna kom fram. Känns som vi inte gjort annat än att äta idag, men gott var de. Det blev inte så mycket prat för mig och Michelle idag som det brukar. Hade stora öron som lyssnade. Kan det varit Oskars hihi. Maja och Alexander lekte för fullt och de höll sams också och det var jätte kul. De delade med sig av det mesta. Det är så roligt att se när de leker med varandra. De hade knappt tid att dricka men de gick med något gott i handen nästan hela tiden:) De har spelat boll och de har sprungit tillsammans i vattnet. Även jag fick ett bryt och börja springa i vattnet och gala. Alexander och Maja tyckte det var jätte kul och sprang med. De skrattade jätte mycket och ju mer jag hojjade och gapade ju mer gjorde de detsamma och sprang efter:) Folk runt omkring tänkte nog "de är inte kloka" men men det bjuder jag på hihi
Jag hade tur att Jakob sov det mesta under tiden vi var på stranden. För det ar lite pass med de små. och se ville man ju kunna njuta lite själv av solen :) Saga däremot ville inte sova alls. Hon är för nyfiken av sig. Hon satt med oss och lekte på filten. Hon somnade ca 20 minuter innan vi åkte hem.
Vi har haft en toppen dag i solen och på stranden. Nackdelen med stranden är att man får så mycket sand med sig men då de sätter sig överallt. Det bästa med den är att barnen kan gräva och de kan springa nakna och man behöver inte tänka så mycket om de råkar kissa i den.
Det blev en lång dag på stranden och vi åkte inte därifrån förren strax innan 17:00. Väl hemma hos Michelle duschade Michelle och alla barnen även mina (inte Jakob, han sov.) Jätte skönt att ha det gjort innan vi åkte hem då de var så trötta.
I bilen hem sov alla barnen och det var ganska lugnt:) Var ganska tröttt själv också. Einar hade börjat med maten när jag kom hem, pasta och köttbullar, och efter jag packat ur bilen gjorde jag stuvningen till makaronerna. Fick hjälp av älsklingen att ta in barnen :) Är helt slut i kroppen efter denna dag i solen. Blev att duscha mig och Jakob och sen sängen.

I morgon blir det stranden igen men med syster Emma. Ska ha en hel dag och det kan bli kul. Längesen sist. Hennes grabbar kommer på eftermiddagen och vi ska till Larmtorget på kvällen för att titta på Larz Kristerz. Kan bli en toppen dag det också!!

Så nu säger jag god natt efter en härlig och mysig dag med bästa Michelle och alla barnen!!!

Glad Alexander leker med hink och spade:)

Vatten är kul

Söta Maja bus i sin fina klänning

Så söt i Sagas hatt:)

Mammas stora kille:)

Lilla Saga studera.... 

Michelle myser och pratar med Jakob:)

Såhär har vi brett ut oss idag:) Kunde varit värre:)

2 kommentarer:

  1. Kan bara instämma, vi hade en toppen toppen dag och jag tror vi alla sova gott den natten... Kramis

    SvaraRadera