torsdag 26 april 2012

Veckorna går snabb nu....

Oskar kom ner till mig när Einar gick upp 05,00 och tyckte jag tog mycket plats i sängen då jag låg i mitten hihi... jag flyttade givetvis mig så han fick plats... kl 8 tyckte Oskar det var dags att gå upp men inte jag...Tyckte vi kunde mysa lite innan Alexander vaknade.. helt ok med Oskar men han gjorde allt för att mysa snabbt :) Alexander vaknade kl 8,15 och kom ner till mig i sängen och började mysa... vi låg i sängen ca 15 min och Alexander ville inte gå upp... frågade några gånger om han myst färdigt men han svarade bara nej och la sig på kudden igen... Oskar hade redan gått upp och väntade på frukosten..ler.. Väl uppe fixade vi med frukosten och båda barnen åt bra... Kom dock rätt sent till dagis men vad ska man göra när man tog lite sovmorgon... varför stressa när man ingen tid ska passa förutom dagis... Morgonen går bättre utan stress... Har märkt att barnen mår bättre när det får ta den tiden det tar...ingen stress helt enkelt... Både Oskar och Alexander trivs bra på dagis och det märks för när man kommer dit försvinner dom direkt.. Men idag ville Oskar att jag följde med han in till sin avdelning... och självklart gjorde jag de...

Passade på att vila lite extra idag då jag och barnen skulle till Biblioteket efter dagis... Det skulle vara högläsning och mys för barnen men när vi väl kom dit var det typ inget alls.. barnen kunde måla lite titta i böcker och låna böcker...ingen högläsning blev det men vi målade lite och efter en timme bar det hem igen...

Restaurang Ekvägen (hemma) bjöd på Köttfärslimpa, klyftpotatis, sås och varma grönsaker... Mamma och Stefan kom till middagen... Stefan undrade om jag konkurereade med Rävemålet... Byns restaurang :)
Dagen har varit lång och Alexander somnade jätte bra idag..
Han har sovit på madrass i sitt rum sedan i Söndags. ville se om han var mogen för en större säng än resesängen som han har sovit i nu...Han har sprungit ut till oss och bara sagt Hej! Ca 1 1/2 timmes läggning både i söndags, måndag och tisdag.. igår tog det 15 min och han kom inte ut från rummet utan somnade i sin säng och ikväll tog det max 10 min och han stannade i sängen... Han är jätte duktig...
Det tog lite längre tid för Oskar med middagen och läggningen ikväll då mormor var hos oss... han hittar på alla ursäkter för att vara uppe.. kissinödig, törstig, vill läsa osv... men tillslut sov även han och jag passade på att ta kort på både Alexander och Oskar...





Känner att veckorna går rätt fort nu och jag hinner inte riktigt med även om jag har all tid i världen enligt vissa..Förra veckan hände inte så mycket mer än trippen till Ullared. Hittade så mycket så snart hoppas jag på en sväng till... Blev dock 3200kr fattigare men fyndade endel som jag tänkte dela med mig av..

Jag och goa Saga...

Jag i bilen på väg hem från Ullared...

Oskar nöjd i sin nya tröja..

Lite blandat till både Oskar och Alexander...

Jeans och mjuktis byxor till barnen...

Strumpor till mig. Söta servetter 5 kr styck.. helt ok:)

Helgen var rätt lugn..
Lördagen började med städ av husvagnen och det gick rätt fort.. Kvällen avslutade vi med trevligt sällskap i Rödeby med mycket gott skratt och god mat...grillat med pommes och hemma gjord kolslov.
Söndagen tog vi med mammas husvagn till Kalmar och tittade själva efter en större än den vi redan har. Vi har en Knüs 580 och knasiga som vi är bytte vi till oss en Knüs 780. 2 meter större än den vi hade innan... helt perfekt vagn för oss.. Ska hämta den på fredag...

Måndagen var lugn och jag vilade mest.. Följer mina program.. Hem till gården och Holby City...

Tisdagen spenderade jag med goa Michelle och hennes mysiga lilla Saga.. vi var på Modehuset och fynda lite kläder till Saga och Maja och City gross där vi inhandlade lunch... Tiden gick fort då jag skulle hämta barnen på dagis kl 16...men jag hann i tid :) Tiden bara försvinner...

Onsdagen var också lugn då natten inte varit så kul... fattar inte varför jag ska vända mig på rygg då jag vet att jag inte mår bra av de.. mår så illa och vaknar med hjärtklappning... tur det blir bättre efter man lagt sig på sidan.. skönt att det bara är ca 4 veckor kvar nu....

Tycket att det är rätt fint ute nu när det börjat blomma men bara jag slipper vistas i de..Tycker om att plantera och vara ute i fina väder men tycker även det är skönt när det regnat ute...då minskas polllen i luften..Michelle berättade för mig att det är bra att duscha innan man lägger sig så man inte ta med sig pollen i sängen... har känt att det blivit bättre på natten nu... Hatar pollen perioden och mår inte alls bra av den... ögonen klia, näsan rinner och det klia i halsen.. tur det finns medicin som även jag kan ta då jag är gravid... I morgon blir det att kurera sig med medicin då vi ska till Kalmar och öppen förskola Måsen och det kommer bli massa ute vistelse också. Ska umgås med bästa Michelle och hennes goa barn Maja och Saga...
Lider med alla som är pollen allergiker.. vet hur det känns...

Ha det gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar