måndag 9 april 2012

Påskafton!!

Dagen började med att Oskar fråga mig kl 06,45, när kommer Theo och Vilmer? Kan säga att jag var inte människa att gå upp då och svarade att de har nog sovmorgon och klockan är inte mycket, så sov du vidare.. Visst gjorde han de...Klockan gick och jag låg och vred och vände på mig och gnällde lite.. men efter en stund kom det ljud från toa... Vad gnällig du är mamma!!...Då sitter Oskar på toa och har väldigt roligt åt mig..strax efter skriker han: jaaaag äääär fäääärdig!! Visste nte då hur jag skulle ta mig upp så jag knuffade upp Einar...inte så populärt då jag hade sovmorgon igår..hihihi.. När Oskar väl var klar så hade även Alexander vaknat och ville ju inte vara uppe själv... Ropade först papppppa!! sen mammmma!! till sist gaaaakkkkaaa som han kallar Oskar för.... Oskar sprang upp direkt och pratade med Alexander.. snäll som han är...Tar väldigt väl hand om sin bror....(oftast)

Tiden börja närma sig lunch och barnen börjar bli hungriga...Började med maten, blev påskmat från igår. Anna och barnen på ingång och lunchen snart klar... Lyckad lunch och alla blev nöjda... Alla barnen lekte bra och sen blev det filmmys till Bärgan....
Framåt eftermiddagen kom även mamma på besök efter jobbet.... Oskar blev helt överlycklig.. sprang till mamma med en gång....Mormor mormor!!! Alexander efter och även Theo och Vilmer.... Mamma hade påsk ägg med sig... Alla barnen fick godis fast i olika sorter....Nöjda och glada:)
Vi kom fram till att vi skulle grilla hos mamma... Mamma och Anna tog med alla barnen och gick hem till mamma... Jag stannade kvar hemma en stund och hämtade andan... Mådde inte så bra.. lågt blod tryck och allmänt trött... Einar kom hem efter att ha jobba några timmar med Stefan... Han tog en snabb dusch och sen bar det iväg till mamma.. Grillat kött och potatisgrattäng från igår.. helt ok och en saftig sallad till....
Anna och barnen åkte hem efter middagen och vi stannade kvar lite längre.. Dags för läggdags och ingen ville följa med hem.
Oskar och Alexander stannade kvar hos mamma över natten så vi fick sovmorgon:) nice!!


Lunch mys....

Alexander kör Oskar i bilen...

Alexander kör Oskar och Vilmer kör Theo...

Alexander rädd att pappa och "morfar" Stefan ta hans godisbit:)

Film mys i soffan...

Anna och jag har mys i köket medan barnen titta på film....

Påväg hem till mormor/Olga....

Även lördagen var en toppen dag med mys och pys....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar