måndag 16 april 2012

Sagas dop. Söndagen den 15/4-12

Morgonen var hektisk då vi skulle vara i kyrkan kl 10... har ca 40min bilfärd men vi han i tid.... Det var dop för Saga och jag har blivit gudmor/fadder... Är väldigt lycklig nu... det är en stor ära att få vara de... Inte alla som får bli de. De flesta tycker man ska välja någon i familjen eller släkten men min underbara och bästa vän valde mig....
Att gå i kyrkan är inte så kul men man överlever, särskilt när man är med underbara vänner och deras familj :)
Michelle och jag läste en text och sen hade de valt psalm 791 Du vet väl om att du är värdefull... Om de inte hade valt den hade jag tänkt sjunga den för Saga i kyrkan... just när vi var i kyrkan kände jag att det var tur de hade valt den då jag var så nervös.... Saga var jätte snäll genom hela dopet  och sov en del också... När prästen väl skulle ta henne hade hon lyckats somna men så fort han tog henne så gav hon ett sånt härligt leende... tråkigt nog fick vi ingen bild på de då bara vi som stod nära som såg de... men de leendet lyste upp hela närvaron... Efter dopet bjöds det på god mat och fika i församlingshemmet... mycket trevligt.... Hade inte gått att vara hemma hos Michelle och Thomas då det hade blivit lite trångt....

Dopet är slut och alla har gått hem... förutom vi... betsämde oss för att stanna kvar hemma hos Michelle för mer prat och även mer fika hihihi....

Både jag och Leif (M mammas gubbe) hade tagit bilder så jag väljer ut några och delar med mig av dagen...  Bara att titta så förstår ni vilken dag....


Snart gudmor....
Bästa vännerna och goa Saga
Stolt gudmor/fadder

Älskling i bakgrunden och jag och Saga myser...

Underbara Saga Klara Michelle Long...

Fika bordet....

Stor bäbis mage....

Oskar och Maja kramas...mys...

Stolta föräldrar till Saga...

Kärlek...

Jag, Thomas, Michelle och goa Saga

Mys i soffan...

2 kommentarer:

  1. Oj vad kort du hade på oss :) . Är så glad att det är över för vår del nu är det er tur kvar. Dopet blev lyckat och stort tack för all hjälp med servering o disk. Det stämmer psalm 791 men det är inte tryggare kan ingen vara utan det var du vet väl om att du är värdefull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ändrat till rätt :)Tack själv.. klart man hjäpler till...vad gör man inte för den bästa!!!

      Radera