måndag 9 april 2012

Påsk middagen med underbara vänner!!

Vi hade en underbaroch härlig långfredag... Barnen sov rätt länge och vi tog frukosten lite senare... Jag hade sovmorgon då Einar fixade med barnen och frukosten...Oskar kom ner och sa: mamma ska du inte ha någon mat? svarade: jo jag kommer snart..Oskar: Varför ligger du så länge i sängen, vi är ju uppe:) Han är bara för go.. Jag tog på mig och gick med han upp:)
Kan verkligen säga att det var en lugn dag, inget stress och press och allt hans med till Bästa vännerna kom på eftermiddagen...

Påsmiddagen blev väldigt lyckad med goaste vännerna...God mat och trevligt sälskap..Vi åt och drack så vi nästan sprack eller nja.. det stod Thomas och Einar för....Trodde bara att det var Einar som åt mycket mat men även Thomas talldrik vat full...(kommer bild)
Kanske inte barnens favorit av mat men det gick ändå...efter maten lekte barnen och hade kul...de busade och myste...
Något som kom som en chock var att Maja kröp upp i Einars knä och mös... typ aldrig hänt innan.. så de var lite kul....Men även Alexander myste med Thomas.. det brukar vara att Alexander som kryper upp och myser med Michelle... ja jag säger bara de.. Familjen annorlunda:) Vem barn är vems.. det är den stora frågan hihiihi... Maja bus är Annas lilla flicka:) Hon är bara för go.. så fort man gå ut till köket är hon där inom kort... en riktig gottegris... När Alexander kröp upp till Thomas gjorde även Oskar de och det var inte så populärt för Maja, för hon ville inte dela med sig av sin pappa.... Men när mina barn kramas och myser med mig vill hon gärna vara med.. och helst själv också:)
När mina barn lagt sig var det dags för lite kortspel..Hyllta...och lite gottigott... Maja var fortfarnade vaken och ville absolut inte sova när det kom på bordet...Hon var helt slut men kom aldrig till ro....Saga hon åt och sov men var även uppe och myste lite...

En lyckad kväll helt enkelt med mycket mys!!! Kommer lite bilder.....
Oskar sitter och myser på trappen!!

Vårt påskbord...
Alexander tyckte bäst om saften i glaset...
Maja bus glad som alltid när det är mat i tallriken....
Michelle är så glad att det blir mat så hon dansa:)
Einars tallrik... snacka om mat!!!
Thomas tallrik, inte så dålig den heller!!!
Oskar och Maja bus....
Thomas nöjd då han dricker Isländskt brännvin.....
Familjen annorlunda samlad..... hihihi
Michelle fortfarande glad....

Underbara Saga har vaknat lagom till att maten serveras:)
Påsk haren har varit på besök!!!

Jag får inga egna flickor men jag har bonus barn och det räcker gott och väl för mig.. Maja och lilla Saga säger ju allt.. Sen är jag bonusmamma till Linda också hihihihi.....så man kan säga att jag snart har tre pojkar och tre flickor hihihih...Jag är mer än nöjd.. inte alla som har bonusbarn:)

1 kommentar:

  1. Ja måste hålla med att det var väldigt otippat att Maja gick till Einar och Alexander kröp upp till Thomas men som sagt vi är väl en enda stor familj :)

    Kan bara instämma att kvällen var riktigt lyckad!!!

    Både Pontus och Linda vill ha en påskmiddag och tjurar här för de gick miste om det....

    Kram på dig Vännen!!!

    SvaraRadera