söndag 1 april 2012

Kalas hos pappa idag!!!

Var nere i Karlskrona idag på kalas. Blev bjudna till pappa på god mat och smaskig efterätt...Till middag hade de gjort kyckling i ugnen, potatisgratäng, ris och sallad och till efterrätt blev det tårta..mumms så gott det va :) allt var gluten och laktos fritt... Helt kanon... Oskar tyckte jätte mycket om tårtan... När jag visade Oskar tårtan och berättade att den var gluten och laktos fri sa han: Åhhh mamma är den till mig?? Jag svarade: Du är allt för söt mammas älskling, men den är till alla.. vill du ha en bit?
Tycker han är för skön med sina uttryck..hhiihi
Vi hade jätte trevligt hos pappa som vanligt.. Alltid så lugnt och avslappnat... Barnen tycker om sin morfar och hans sambo... Och de tycker om barnen också :) Vi var inte så många hos pappa. det var vi och lillsyrran och hennes kille.. Köpte pappa en blomma och två triss lotter.. Hoppas han vinner något på dom :)

På vägen till min pappa pratade Oskar i baksätet och Einar pratade tillbaka till Oskar men det var fel. Oskar sa då: Tyst pappa jag prata med Alexander.. Sänkte rösten och fortsatte prata med Alexander :) Mitt upp i allt prat frågade Oskar Alexander om han skulle sjunga för honom... Det ville så klart Alexander. Det blev imse vimse spindel... Alexander blev så glad att han klappade händerna efter :) mys mys...

På vägen hem från pappa åkte vi till hans syster Nettan som också fyller år idag. Vi köpte med oss en blomma :) Mötte min mamma i affären och berättade så att vi också skulle på kalaset hos Nettan.
När vi kom dit var farmor och farfar, mina kusiner och min andra faster där.. mycket trevligt, det bjöds på fika och det var jätte gott.....

Förra inlägget blev så långt så nu ska jag avsluta detta med lite bilder från idag....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar