torsdag 5 april 2012

Glad påsk!!!

Jaha då var det redan påsk...
Fick ett jätte ryck i morse och började städa och plocka undan i köket... barnen lekte tillsammans efter frukosten och lekte jätte bra.. sen fortsatte jag ner i vårt sovrum och tog tag i tvätten.. vilket var nödvändigt.. har skjutit på de länge nu.. Einar sa till mig härrom dagen att vi kan ju skita i garderober då vi bygger på hög i vårt sovrum....tycker lite att det var ett påhopp så jag tog som sakt tag i det idag.. sorterade upp barnen och våra i olika högar...

Ringde mamma i morse och frågade om hon kunder hjälpa mig att dammsuga.. plockade undan allt så det bara var för henne att dammsuga.. trodde jag ja.. men hon började damma, putsa speglen osv... Det försa hon sa: är du klar så jag kan börja dammsuga... innan jag han svara fortsatte hon städa där jag var:) Snäll mamma jag har, fått hjälp av min underbara mamma och påskstäda.. vi höll nog på i två timmar, hon hjälpte mig upp med ungarnas kläder och och bar allt som jag inte orkade Sen frågade jag mamma om jag kunde duscha medan hon dammsög färdigt, för vi skule åka med henne och handla...Innan vi åkte skulle vi gå ut med vagnarna i förådet.. tur vi gick ut för vi upptäckte då att de andra vagnarna och cykelvagnen var mögel på... man blir bara så ledsen när man ser sakerna man förvara är mögel på.. Einar fick ställa upp dom i garaget när han kom hem...
Nu är påskmaten inhandlad... Bara min bästa vän och hennes familj som saknas.. de kommer i morgon...ska bli mys pys....

Får även besök av underbara Anna och hennes barn på lördag.. längesen vi träffades...Tänkte vi skulle grilla, leka och bara ha trevligt... Hoppas på fint väder!!!

Jag, Oskar och Einar passade på att klippa oss idag så vi blev påskfina:)

Helt slut efter dages slit... Barnen sover och vi myser i soffan...
Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar