tisdag 17 april 2012

Sanningen svider, men lögnerna gör mest ont!!!

När man bara menar väl och verkligen bryr sig. Verkligen vill hjälpa, varför inte ta emot de utan bara vända allt till något det inte är... Om man fråga mig, så svarar jag ärligt och vad jag tycker.. om man inte kan ta de är jag nog inte rätt person att fråga... I vissa frågor finns det inte rätt eller fel utan det kan finnas många svar... Men bara för att alla inte tycker lika dant betyder inte de att det är fel... Tycker det är bra med olika åsikter... Något som jag tycker om är att prata och ventilerar.. byta tankar och åsikter... Men det är inte lätt när man försöker hjälpa när hjälpen inte tas emot...
Känns som om alla fråga mig om saker och få ett svar de inte tycker om, då blir jag syndabock och allt jag sagt blir till en helt annan story....  Jag står för allt jag säger och kan ibland vara för ärlig... men hellre vara för ärlig än att ljuga... Lögner är det värsta jag vet och då är jag hellre ärlig....

Jag är inget plank man kan sparka på men några verka tro de... jag kan inte ta hur mycket som helst... varför bara höra av sig när det är något som hänt eller om man behöver hjälp... Jag har också känslor och vill inte bara höra om era liv varje gång ni hör av er....

Kan hända att jag är en god lyssnare och även kan ge goda råd... men som jag sagt innan.. fråga inte, prata inte, yttra dig inte om du inte kan ta sanningen eller ärligheten från mig...

Börja bli trött på att alltid få skit för att jag är för ärlig... jag vill eller kan inte alltid säga det du vill höra utan säga som jag känner eller tycker... man tycker inte alltid samma och även om du vill att jag tycker samma eller vill jag att jag stötta dig på ett vist sätt, så kan jag inte alltid de.. känns mest rätt att säga som det är, i en annan synvinkel, av erfarenhet eller bara som jag känner och tycker just då..

1 kommentar:

  1. Anna du har varit min vän länge och en sak som jag värdesätter med dig är att du är ärlig. Frågar man så får man ta svaret oavsett om det är det man vill höra el inte. Jag tycker om dig och sett att sista tiden har du gett för mkt av dig själv, var mer rädd om dig och låt inte andra ta din energi.

    SvaraRadera