måndag 14 maj 2012

Sjukling hemma....

Denna helgen har inte Alexander varit så kry så han får vara hemma från dagis idag. Bara mysa i soffan och titta film.
Tog vagnen till dagis dag och Oskar fick gå. Tänkte om Alexander ville sova men det ville han inte. Väl hemma igen ville Alexander titta på Bee Bee i soffan och själklart få han de. Jag passar på att sitta lite vid datorn men ska snart titta film och mysa jag också. Kan behöva all vila jag kan få efter gårdagen.
Om vädret håller i sig idag kanske jag putsa fönster för nu vill jag inte ha magen kvar längre.

Alexander blir bara mer och mer mammig och jag vill ju kunna ta upp honom när han bli ledsen eller bara vill vara i famnen. Som det är nu orkar jag inte bära och han får inte riktigt plats i knät.
Tror Alexander känner på sig att det snart kommer bli en förändring här hemma och att han måste dela mamma med en till. Inte riktigt vad han vill då han knuffa bort både Oskar och Einar just nu. Bara mamma som gäller men krisa det går han även till pappa.
Vill ju ha alla hos mig och min famn brukar vara tillräckligt stor men just nu är det bara jag som är stor. Om inte annat så känns det så.

Att ha Alexander hemma är inte så jobbigt som alla säkert tro. Han är väldigt lätt att ha när han får vara själv. Väldigt lugn och bara är. Leker lite själv men vill även att man leker med honom. Titta på film och strosar runt. Han trivs med att få vara i fred ibland men men gör inte de.
Både Oskar och Alexander är väldigt lugna killar när man har dom själv men tillsammans är de något helt annat. Finns knappt ord för de hihi.

Nähe nu ska jag ta hand om min lille sjuke son och förbereda lite lunch till oss.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar