söndag 13 maj 2012

Härlig dag!

Idag vaknade barnen kl 6 men de kom inte ner förrän efter 7. Fattar inte varför de ska vakna så tidigt på helgen. Men men det var bara att pallar sig upp och göra frukost. Efter frukosten åkte vi till Tingsryd och hämtade upp liggdelen till syskonvagnen jag köpt på Tradera. Den var fin och kan ju behöva den snart :)

Alexander fortfarande sjuk och har 40 graders feber. Sover två gånger per dag nu. Han är helt slut i kroppen. Sov i bilen på väg till Tingsryd. Åt lite lunch när vi kom hem men det var inte mycket, sen blev det till att sova igen.

Så fint väder så vi passade på att tvättade altanen och spolade av utemöblerna på eftermiddagen medan Alexander sov. Oskar hjälpte mig med möblerna. Vi skurade för fullt:) Einar skrubbade golvet och väggarna och tog bort den mesta smutsen. Skulle behövt köra med högtryckstvätten men då åker man ju på att olja in altanen och det känner vi inte för. Nu har vi skurat klart både uppe och nere. Möblerna är klara så nu saknas bara dynor och en grill så vi kan äta ute:) Härligt att få detta klart innan bäbis kommer. För nu kan jag sitta ute och sola när barnen är på dagis, om solen vill titta fram vill säga:)
Helt slut i kroppen. Varit ute hela dagen. Blev lite sen middag då vi gick in runt 18 och direkt in i duschen. Lika bra att ha det gjort så barnen kommer i säng efter middagen. Blev en lätt middag som även idag var min man som gjorde. Korvstroganoff och ris. Blev jätte gott.

Maten intagen och läggdags för barnen. Jag lägger Alexander och somnar hos han. Einar väcker mig runt 21 och fråga om vi ska kolla film. Kan vi väl tänkte jag och gick till soffan men där somnar jag nästan direkt hihi.

Vilken dag vi haft men vad skönt att ha allt gjort.

God natt och sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar