torsdag 3 maj 2012

Ännu en vecka som gått!!

Då har helgen gått och det är en ny vecka. Lördagen bjöd på en bra dag med marknad i Holmsjö, ett besök hos farmor och farfar men även hos pappa.
Söndagen hjälpte vi mamma att ställa upp hennes husvagn på Öland på säsong. Mamma och jag satt som packade sälar i baksätet med Alexander. Liten bil!! När vi ställt upp husvagnen bjöd mamma ut oss på restaurangen Pappa Blå i Borgholm. Alla tog lika dan mat. Kyckling, klyftpotatis och bea sås. Hur gott som helst. Åkte sedan tillbaka till husvagnen för att fika med fam Brodin som också hade ställt upp sin husvagn för ett par dagar. Riktigt trevligt.
På hemvägen sov alla utom Einar, som körde. Jätte skönt och jag tror jag behövde de. Har känt mig rätt dålig i veckan. Mammaoch Einar tyckte jag såg ut som ett lik. inte så kul.

Måndagen spendeade vi i Ljungbyholm. Skulle ha varit där tidigt men även denna dag mådde jag skit. Låg i sängen till halv 10. Åt frukost och sen flyttade jag mig till soffan där jag låg en bra stund innan det var dax för duschen. Fattar inte att man utsätter sig för en graviditet till då man vet att man kan må så här. Hade bestämt mig för att jag inte skulle ha fler ju. Det gick ju bra hihihi. Lilla bäbis kom nu!! Väl hos Michelle och Thomas fixade vi lite käk. Barnen lekte och jag slappade mest. På efter middagen åkte Thomas och Einar för att handla, då passade jag på att vila/sova i vår husvagn medan Michelle snäll som hon är tog hand om alla barnen. De var ute på trädgården och lekte i sandlådan och i lekstugan.
Vi grillade fiskknyten som blev jätte gott. Torsk, purjolök, tomat, morötter, potatis, smör och citronpeppar. Michelle och Thomas hade även lax och dill i sina.

Jag och älsklingen hjälps åt med maten :)

Michelle och Thomas fiskknyte
Vårt rullande sommarhem :)

Maja skjutsar på Alexander:)

Leker i sandlådan:)

Oskar åker rutshekana:)

Maja, Alexander och Oskar gungar:)
Blev en trevlig kväll som alltid även om jag var helt slut. Barnen ser ut att haft det bra ute på trädgården. Tack Michelle, tur jag har dig :)
Natten däremot var inte kul alls. Elen i husvagenen fungerade inte så det var typ 14 grader. Alexander vaknade med ett kruppanfall och vi turades om att vara ute med honom så han fick andas men det hjälpte inte så Einar körde in till barnakuten med honom vid halv 2. Var tillbaka igen halv 5. Hade en syresättning på 92 när de kom in. Han fick betapred och så fick han andas rök (kommer inte på vad det heter). Väl hemma igen så sov vi alla. Oskar vaknade halv 9 och Alexander halv 10. Einar väckte jag klockan 11 då hade jag lite hemlängtan. Sådana nätter tar mycket på kroppen.
Innan vi åkte hem på tisdagen åkte vi ut till Tallen där Einars pappa och hans fru bor. Skulle hämta en bäddmadrass men fick även med oss hem ett köksbord och en köksoffa som passade helt perfekt i vårt kök. Nämde det några gånger att om de skulle göra sig av med de så skulle de tänka på oss och det gjorde dom :) jätte snällt!



Kvällen slutade hemma hos mamma och Stefan med lite god grillning. Helgrillad Fläskfile, bakpotatis, rotfrukter, sallad och perseladesås. Satt ute på deras altan. Nu är det verkligen vår och sommaren börjar närma sig :)

2 kommentarer:

  1. Vill se bild på köksbordet och soffan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har lagt in bild på bordet och soffan nu! Hade tagit kort men glömt lägga upp de:)

      Radera