lördag 5 maj 2012

Alexanders kalas!

I morse var det ingen sovmorgon precis. Oskar vaknade av att han drömt kl 05,45. var ledsen och väckte då också Alexander. Båda kom ner till oss men jag bestämde snabbt att jag inte tänkte sova alla fyra i vår säng. Tog med Oskar och gick och la oss i Alexanders säng. somnade om fort. Alexander fick ligga kvar nere hos Einar. Alexander vaknade kl 8 och kom upp och väckte oss och sa HEJ och klappade mig på armen. Kände då att jag inte var människa till att gå upp. tyckte han kunde gå ner till Einar igen men det ville han inte. Satte sig på golvet och började leka. Skickade ner Oskar till att väcka Einar, för fick inte jag sova så skulle inte han heller göra de:)
Vi makade oss upp och gjorde frukost. Var lite busiga idag och åt middag till frukost. Kyckling i uncle ben´s sås och ris.
Efter de lekte barnen för fullt och vi började städa. Runt halv 12 var det dags för Alexander att sova och Oskar frågade då om han fick måla lite i sin måla bok. Han satt i köket en bra stund för sig själv och det märktes att han njöt av lugnet och att få vara i fred. Han pratade lite med oss när vi gick förbi men ingen speciellt.
När Alexander vaknat så lekte de ute jätte länge tills det var dags att göra sig i ordning för kalaset.
Oskar har tjatat hela dagen på när alla skulle komma så när jag sa vi skulle göra oss i ordning sprang han ner och in i duschen. Inga problem alls att klä på han sina fina kläder. Det gick rätt bra att klä på Alexander också men han föredrar  att vara i endast blöjan:)

Kände att tiden inte var med mig och gästerna skulle komma kl 15 och jag hade knappt börjat med maten när klockan var kvart i tre. Ringde till mamma och bad henne skynda sig ner men hon och Stefan kom samtidigt som resten av gänget.
Hade tänkt att paketen skulle öppnas på samma gång men inte att Oskar skulle öppna alla, men lika glad var Alexander för de för då fick han leka direkt.
Maten blev lyckad och alla åt. Bjöd på Taco. Väldigt smidigt när man är många. Till efterrätt blev det glass med strössel och chokladsås. Blev också lyckat.
Väldigt trevlig eftermiddag med gott sällskap. De som kom var Pappa och Gunilla, farmor och farfar, mamma och Stefan, Nettan, Karin, Amanda och Linnea, Yvonne, Ingemar och Maria men även Frida.
Alexander fick jätte fina pressenter. Lägger ut bilder på vad han fått och från vem.

Alexander tar emot första paketen.

Oj vad långa.....

Ett till paket till mig:)

Här kan jag ligga hihihi

Studsmattan lämnar jag inte. kan leka här också....

Hahahaha har morfars glasögon :)

Jätte fin:)

Skit kul:)

Morfar leker med Alexander och Oskar :)

Oskar tar fart....

Hoppar till morfar :)

Mig me, mig me...

Något killig.. hihihihi

Här sjunger vi för Alexander.....

Mina älskade killar :)

Här kommer presenterna

Studsmatta av familjen Brodin

Oskars paket, håv och insektsburk av mormor och Stefan, fallskärmsgubbe av g farmor och g farfar.

Håv av mormor och Stefan, Frispee av g farmor och g farfar

Bäddset och handuk av g farmor och g farfar

Tåg övergång av morfar och Gunilla men även 300kr till fond konto

Sandleksaker av Frida och Daniel
Spelinstrument av familjen Andersson

Då var denna dagen över och Alexander och Oskar är jätte glada över sina paket och tacka så jätte mycket för dom.

Nu ska jag lägga mig för i morgon är en annan dag med förhoppningsvis nya krafter.
Sov så gott!! Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar