onsdag 16 maj 2012

Plockat rabarber och Alexander är fortfarande sjuk

Vår diskmaskin har varit sönder men idag kom det en och lagade den. Helt underbart att slippa diska för hand. Fast det har jag inte varit så delaktig i men min man är rätt glad :)

Alexander är fortfarande hemma och är sjuk. Febern vill inte ge med sig och han han har nog någon infektion i kroppen. Dålig i magen så det går många blöjor här just nu. Stackars mammas lilla kille.
Han har varit ute en stund i dag på dan och strosade runt i trädgården. Plockade lite i förrådet efter sin cykel och trampebil. Cyklade lite också.
Jag tänkte att frisk luft har ju ingen tagit skada av.
Alexander var ute själv medan jag var innanför och vek all tvätt. Och jag kan säga att det var inte lite.




När jag hämtade Oskar på dagis idag sparkade han sig fram på en cykel. Gick in och hämtade hans grejer för nu har han långledigt. När jag kom ut igen ropade Oskar på mig: Mamma mamma titta vad jag kan!!!!
Han satt fortfarande på cykeln och helt plötsligt cyklade han i stället för att sparka sig fram. Personalen och jag tittade på varandra och då sa den ena: Det var första gången Oskar cyklade så.
Blev så stolt att jag nästan började gråta. Gick till bilen och hämta min mobil och tog lite kort. Oskar ville inte hem utan fortsatte bara cykla.

Duktig Oskar, cyklar själv:)

Stolt kille vill bara cykla:)


Har så mycket rabarber i trädgården så jag passade på att plocka lite när vi var ute. Blev så sugen på rabarberkräm. Så när barnen somnat så gjorde jag kräm. Jag tycker jätte mycket om rabarberkräm och hoppas barnen gör det också :) Blir frukost i morgon....

2380 g Rabarber
Recept
Från kok....
2380g Rabarber
2 liter Vatten5 dl Socker
15 msk Potatismjöl

Gör så här

Koka vatten och socker.
Häll i rabarberna. Koka 4-5 minuter.
Blanda potatismjölet med lite vatten.
Häll i en stråle samtidigt som du rör om i rabarberna. 
Till färdig!
Låt krämen koka upp.
När första bubblan kommer är krämen klar.
Serveras med mjölk.





Under tiden jag suttit och bloggat har jag haft ont i magen. några starka värkar att jag bara vill vilka mig dubbelt. Men än håller dom inte i sig så länge eller kommer regelbundet. Ska ta mig en dusch nu och hoppas jag kan få sova inatt. Haft liten Alexander i sängen halva natten. Varm som en kamin.
Men visst vill bäbis ut är den mer än välkommen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar