torsdag 3 maj 2012

Föräldramötet!!

Onsdag och dagisdags igen. Barnen verkligen längtade. han knappt gå upp förrän Oskar frågade när vi skulle åka:) På vägen till dagis säger Oskar:
Oskar: Mamma, idag har jag varit jätte snäll och lyssnat på dig och vi har inte bråkat.
Jag: Ja du har varit jätte duktig idag, Visst är det bättre när mamma inte är arg?
Oskar: ja det är roligare då!
Kände när Oskar sa detta att det var ju jag som skulle sagt allt detta med att han varit duktig innan han sa de. Men jag han inte och han var före:)

Hämtade på dagis och både Alexander och Oskar är på toppen humör. Även om det var fint väder frågade de om en film när de kom hem och jag sa ok. Medan jag gjorde mat tittade de på bee bee (Alexanders ord på Bee Movie)

När maten väl var färdig kom Einar hem och jag skulle på föräldra möte. var där i 2 timmar. Lite jobbigt att sitta så länge. Vi pratade mycket om vad som ska hända till hösten men även lite om vårkanten. Har ändrat lite på vad jag tycker om förskolan. Efter att de delat upp barnen i två grupper. 1-2 åringar och 3-4 åringar har det blivit mycket bättre. Det är mycket lugnare och barnen verkar trivas bättre. Oskar har skaffat lite vänner men även Alexander om man kan säga de. I den åldern leker man ju mest själv men prata mycket om vissa som han tycker mer om. Känner också att de lärt sig en hel del. och som sagt de börjar trivas mycket mer nu än i början. Känner också att peronalen blivit bättre då de inte ha alla barnen på samma ställe och de hinner med var och en.

Det som känns lite nu är att barnen ska sluta på dagis i slutet av Maj och Oskar ska börja igen i September. Men Alexander ska få vara hemma till efter nyår. Nu när det trivs så bra känns det inte helt rätt men vill ju ha de hemma så länge som möjligt:) Sommaren tycker jag är onödigt att ha dom på dagis då man vill hitta på så mycket. Vill ju inte betala för en plats de inte utnyttjar. Kanske Alexander får börja till hösten men som det ser ut nu ska han vara hemma med mig och bäbisen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar