onsdag 9 januari 2013

Viktresan!!

Ja då har det gått en vecka sen starten på min viktresa. Jag började då på 88,7 kg och idag var första invägningen. Blev jätte glad för den visade 85,7. Det vill säga att jag redan gått ner 3 kg.
Märks att man ändrat kosten för jag är mycket piggare och är inte lika hungrig längre.

Innan såg det ungefär ut så här:

Till frukost åt jag 2-4 Mackor, korv eller skinka 3-6 dl jos, hoppade oftast över lunchen men när jag åt var det rester från gårdagens middag
eller några mackor eller rent av en påse godis
Middag lagade jag varje dag men det var kanske inte av det bästa alternativet. falukorv och mos, pasta köttbullar, potatisgratäng och kött eller något liknande. Fanns det godis hemma slank det ner några bitar lite då och då. Men var det choklad kunde jag äta en kaka om dagen.
Jag ¨t väldigt mycket godis och drack läsk. Men nu är det slut på de.....

Nu ser det lite annorlunda ut. Äter 6 mål om dagen. Frukost, lunch, middag, 2 mellanmål och kvällsmat.
Det håller koll på blodsockret och jag är inte alls lika sötsugen. Men om jag skulle bli de tar jag en frukt.

Jag mår bättre av rutiner och bättre mat. Det bästa med viktväktarna är att man får äta allt.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Kämpa på! :) Det är verkligen skitsvårt att ändra matvanorna! Men jag tror på dig :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack !!! Kan säga att det är absolut inte lätt man man mår bättre :)

      Radera