söndag 13 januari 2013

Varför varför varför

Vilka nätter vi har haft denna veckan. Jakob har skrikit sig hes, helt hysteriskt. Har inte vetat vad det varit och han ville verkligen inte sova, inte ligga ner, INGET. Fungerade lite med att amma men vill ju gärna inte de  då jag slutat nu. Men vad gör man inte för sin lille bäbis.
Har varit i kontakt med 117 flera gånger och varit på besök hos vårdcentralen .  Men ingen har kunnat hjälpa oss.
I natt fick jag nog och ringde barnakuten. Jakob hostar och skrek för han fick inte luft. Tänkte att det kan inte vara något annat än andningen nu. Inte ont i öronen, inte halsen vad kan det då vara. jo andningen.

Pratade med en jätte trevlig tjej. Hon frågade många frågor och det som föll på plats var när hon frågade om det var någon i familjen som hade astma. ja Alexander har det svarade jag. Vi kom då fram till att det kan vara astma som Jakob har också. Frågade då om jag kunde prova ge Alexanders astma medicin på Jakob  för jag har inte vågat göra det innan. Fick ordnation på att ge honom Flutide och Airomir.
Tänk om de kunde sagt det från början då jag ringt och ringt utan att det gett resultat.
Jakob sov bra på medicinen och ikväll gick det mycket bättre än den senaste veckan. Så skönt att man vet vad det är. Förkylnings astma helt enkelt.
Min lilla Jakob har också astma. Näe det är inte rättvist. Har kämpat med Alexander i nästan 2 år och nu Jakob. Tycker så synd om dom.


1 kommentar: