måndag 7 januari 2013

Härlig dag med bästa vännen

Dagen började med att jag åkte tåget från Emmaboda till Kalmar för att träffa Michelle. Vi gick på stan och shoppade lite. Michelle hittade jätte fina kläder till sin stora son och köpte så klart dom. Själv hittade jag inte så mycket men lite piff till håret, ett spänne som jag skulle ha på nyår.
Vi hade en toppen dag och inte nog med att vi shoppade lite och gick i affärer, vi åt på restaurang :)
Table 20 blev vårt val då det är såååå god mat där. Jag tog 3 rätters med cola. helt ok.
Michelle tog 2 rätters med sprite. Tiden sprang iväg och vi satt i två timmar och njöt av maten och kan lova att det var inte en tyst minut hihiihi. Brukar ju inte vara de när vi träffas.
Vi hade planerat att gå på systembolaget men så blev det inte. När vi väl kom dit var det stängt och vakten vägrade släppa in oss. jaja vad mer kan man göra. Vi handlade maten till nyår och sen begav vi oss hem till Michelle. Det var meningen jag skull tagit tåget hem vid 17, men vad tänkte vi.....Vi hade så roligt och pratade så mycket och tänkte vi fortsätter hemma hihi. Ringde till Einar och när vi pratat klart hade vi bestämt att Einar skulle ta med Jakob och Alexander till Åkergatan för lek och mys. Så blev det. Pizza beställdes och gubbarna åt med barnen. Jag och Michelle var mätta sen innan. Vi åkte hem runt 23 tror jag det var. Så 12 timmar med bästa vänner var absolut helt ok :)

Mitt trevliga sällskap

Min förrätt

Michelles förrätt

YES maten har kommit hihihihi

Min varmrätt. 


Efterrätten som vi delade på


Kan inget annat än att säga att jag hade en toppen dag med min bästa vän. Ser fram emot nästa gång. Tack Michelle för en underbar dag och goda skratt...

2 kommentarer:

  1. Ja vilken dag, helt helt underbar. De får vi göra repris på snart :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt :) Och gott att lyxa till det med 3 rätters ute ibland ;) Kram

    Gå gärna in o gissa när du tror min bebis anländer och vad det blir :)

    http://imm0rtelle.blogg.se/2013/january/nar-kommer-bebis.html#comment Kram

    SvaraRadera