söndag 6 januari 2013

Mysdagar kring Jul

Det är inte lätt att vara en stor familj kring jul när ens föräldrar är skilda. Man vill ju gärna vara med alla. Ibland önska jag att man var klonad så man kunde göra alla till lagt och vara på alla ställen samtidigt. Julen är en jobbig tid tycker jag då jag vet att familjen runt mig inte mår så bra. Men jag försöker göra det bästa av den. Vi firar alltid lillejul med mammas nya familj och släkt från Stefans sida. Lika kul att träffas, Dock blir det bara en gång om året.
Sen var det julafton och vi åt frukost hos mamma. Mina syskon var där och min stora systers familj. Var så himla skoj att träffa Emil och Robin då det inte händer så ofta längre (min systers pojkar). Frukosten var full av godheter och det är inte konstigt man går upp i vikt kring jul när det är så mycket mat och så gott!! Julklappasutdelning  och barnen fick många julklappar. Vi tackar så mycket för allt från Island och från barnens farfar men också ett jätte tack till mamma som fixade så fint för familjen..
På eftermiddagen var vi hos min pappa och det var så mysigt och avkopplande. Barnen var lite busiga men men med all rätt. Mycket som händer kring jul och det blir oftast för mycket för de små. Men vi åt gott, spelade spel, umgicks och hade det trevligt.
Vi gjorde inte så mycket i mellandagarna men fredagen innan nyår var min stora syster och hennes familj och åt taco med oss, trevligt!!
Kommer inte skriva så mycket mer utan dela med mig av lite bilder. 


Lille jul. Alexander får godis av tomten.

Jakob och Jesper leker
Jag (Jakob) vill också vara med.... 

Snöret eller det som är i paketet.. hum!!

Alla dessa paket fick barnen av tomten

Snygg Oskar hemma hos morfar

Kul med paket...

Alexander glad över sin julklapp
Hade en underbar jul tillsammans med nära och kära. Tack så mycket alla inblandade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar