fredag 21 december 2012

Julgodis, kakbak, julskinka och Pepparkakshuset!!!


I går förmiddag efter barnen var lämnade på dagis gick jag igång i köket och bakade lussekatter, Kardemumma kaka och Kärleksmumms. Sen mitt i allt ihop kokte jag mammas julskinka i ugnen och det tog ca 6 timmar. på kvällen griljerade jag den också. Tänkte att det är väl lika bra så är den klar :) Senare på I I  kvällen kom Stefan och fikade. Trevligt!!  

Ikväll har jag, Oskar och Alexander gjort pepparkakshus. Det var kul men lite svårt med två killar runt fötterna. Jag fixade med att sätta ihop huset och de fick vara med att dekorerar :) Är så stolt över mina små att de är så duktiga med att hjälpa till. Oskar var så försiktig medan Alexander bara ville och ville hela tiden. Men fint blev det när det var klart. Det visar jag med ett bildbevis....



Einar la de stora barnen medan jag mös i soffan men Jakob och han åt sin välling för 5 kvällen i rad. Han har börjat äta gröt på fm, mat till lunch och middag. Sen välling till natten. Men han vill fortfarande ammas på natten men kallar det för snutta. Då han bara vill ha närhet. klart han ska få närhet så jag lägger han hos mig och vi somnar.. Det är kärlek de!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar