onsdag 20 juni 2012

Semestertripp till Halmstad och Tylösands camping

I fredags tog vi bilen och husvagnen till Västkusten.Resan dit gick över förväntan. Jag och barnen sov nästan hela vägen. Fick mata Jakob en gång innan vi kom fram. Väl framme satte vi upp förtältet som inte var helt enkelt då de var nytt och aldrig uppsatt innan. Vi alla var trötta men förtältet kom upp och vi tog oss till den lilla innegården och kollade fotbollen mellan sverige och england. Åt taco tallrik och nacho chips. Beställde man öl fick man chips billigt så Einar drack ölen och vi fick chipsen :) hihi.
Vi hade inte jätte tur med vädret men en lugn och skön semester hade vi iallafall. Vilka hus det fanns i områderna runt omkring. Där snackar vi inte hus i 500 000 klassen utan snarare 5 miljones klassen. hade lätt kunnat bo ett sådant hus. Men min budjet sprack redan då jag tänkte tanken:) hehehe hihi...
De första dagarna tog vi det bara lugt och tittade runt i området lite och spanade läget, de andra dagarna hittade vi på lite olika. Vi tog oss till lekparken som killarna tyckte jätte mycket om, de cyklade jätte mycket på vägen runt husvagnen men också till lekparken. Einar spelade boll med killarna. Alexander bara älskar allt med ordet boll:) Vår nästa fotbollsspelare som kanske kan försörja sin mamma och pappa i framtiden:) Hade varit gutt!!
När vi checkade in på fredagen frågade jag om det fanns något att hitta på under visstelsen här och då fick jag ett bra tips om Halmstads äventyrsland och där vi på måndagen la en hel dag och hade jätte kul. Oskar och Alexander stormtrivdes där. De åkte karuseller och badade. Vi tänkte vi skulle äta lunch inne på stället men när jag stått i kö en bra stumd för att köpa mat så kommer en kille fram och säger att de inte fått leveransen i tid och det inte fanns så mycket att välja på. Jag blev skit sur och gick därifrån. Personen framför mig sa till killen: Kunde du inte sagt de lite tidigare så hade vi sluppit stå i denna
j-la kö bara för att köpa lite dricka.
Han som bara skulle ha drickan kom fram till mig och sa att Burger King ligger här utanför och hade jag varit er hade jag gått dit:) Troligtvis hörde han när jag sa till Einar att de inte hade mat som Oskar kunde äta. Vi pallade oss till Burger King och åt mat. Kan säga att jag äter hellre på MC än Burger King. Pommesen är betydligt godare där.
Efter lunchen gick vi tillbaka för att bada men Eianr och Oskar han inte bada så länge förrän det började regna. Alexander och Jakob sov. När Alexander vaknat åkte han och Oskar karusell mellan skurarna. Men när de regnade som mest körde Oskar radiostyrda bilar (under tak) mendan vi sökte skydd under att annat tak.:) Trötta efter en hel dag på äventyrslandet åkte vi tillbaka till husvagnen.
Tisdagen tog vi det bara lugnt och höll oss på området. Killarna spelade boll, cyklade och var i lekparken. Jag och Einar passade på att ta ner förtältet då det var fint väder och vi skulle åka hem dagen efter. Hade betstämmt oss för att åka hemåt i rimlig tid då vi skulle mellan landa på GEKÅS i Ullared. Snacka om att jag bara ville dit. Men jag kan säga att jag förstår varför jag och Michelle åker utan barn hihihi. Visst barnen och Einar skötte sig jätte bra men lite gnäll var det dock men de kom mest från den store mannen:) Känner väl att det inte var något bra ställer för barnen. De kunde inte springa omkring utan fick hålla sig runt oss hela tiden eller sitta i vagnen. Hittade lite kläder till hela familjen utom Jakob som fick en sak till vagnen att titta på. Blev lite vatten pistoler och en pool. Sen hade jag en beställning från den bästa Michelle som ville ha en badstol till sin underbara lilla flicka och mitt gudbarn Saga och en stor fjärill att hänga på väggen. Självklart fixade jag det också:) Det blev en väldigt lång dag i Ullared och vi kom inte därifrån förrän runt halv 8 på kvällen. Det tog inte lång tid innan alla barnen sov och vi fick lite egentid att prata. Kvällen blev lång även för oss och vi var hemma strax efter halv 1. Men avrundningen av denna semester har varit toppen och vi åker gärna tillbaka till samma ställe ígen.
Det jag dock störde mig på var att varmvattnet till duschen inte varade spesiellt länge utan man fick sätta igång den igen efter 1 minut. Inte lätt när man skulle duscha barnen. Annars var det ett väldigt bra ställe och barnanpassat. Vilket vi gilla väldigt mycket när vi är iväg:)

Nu planerar vi nästa semester!!!!
















2 kommentarer:

  1. Michellé Long2 juli 2012 kl. 22:26

    Åh vad mys!! Ser underbart även om vädret inte var på topp. Det saknades någon på resan tycker jag ;)
    Kram m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag också men hon som saknas tycker inte om campinglivet:)

      Radera