söndag 3 juni 2012

Jakobs första övernattning i husvagn på Öland.

Nu tänker nog många: Hur kan hon sova i husvagn med en en veckas bäbis?  Men tänk att det kunde hon göra. Vi hade en jätte lugn och mysig mini semester på Kappeludden på Öland. fick för oss på fredagskvällen att vi åker med mamma och Stefan till deras husvagn. Skyndade oss att packa men ändå tog det lång tid då det var en som skulle äta hela tiden:) Undra vem det va. Kan det varit Jakob tross:) Vi tog med oss våran. Han inte med så mycket när vi kom fram mer än att äta pizza som mamma hade fixat tills vi kom fram.
Första natten var inte så kul. Alexander ramlade ur sin säng. Oskar skulle kissa mitt i natten och Jakob skulle äta. Einar han sov igenom detta men när sängen gick sönder kl 6 på morgonen så  skrek jag på Einar att han skulle ta Jakob. Sen var det bara att palla sig upp. Alla var hungriga och redan kl halv 8 hade barnen ätit klart. Det händer typ aldrig hos oss. Messade mamma att frukosten var klar så hon kom in medan Stefan fortfarande sov.
Inte så kul väder men vi tog oss en promenad in till centrum och tittade lite. När vi kom tillbaka lekte killarna med sina ute leksaker. Lastbilar traktorer och bilar. Sen gick dom till lekparken så läg en liten bit ifrrån. Skönt att de kan gå dit själva då det inte var så mycket husvagnar än.
Vi tog allt bara lugnt och ingen stress alls. Var menat att vi skulle stänna lite längre på söndagen men det började regna rätt bra så vi packade ihop oss och åkte hem.

Fick åka till Sehammars husvagnar först innan det bar hemmåt. Lämnade husvagnen där.

Väl hemma hade mamma gjort lunch och vi åkte dit. Efteråt tog Einar bilen och åkte och fixade hjullagret på den. Tog längre tid än vad han hade trott. Satt fast så det tog timmar istället för en halv timme. Einars pappa kom för att hälsa på men åkte via Skuntamåla först för att hjälpa Einar. Han talade om hur han skulle göra sen kom han och Renée hem till mig för att titta på Jakob. De stannade ca 20 minuter och sen åkte de igen. Oskar och Alexander fick var sin vattenpistol och Jakob fick boby och byxor. Jätte fina kläder.

Helgen var lugn och skön och det var verkligen vad vi behövde....

1 kommentar:

  1. Jag tillhör dem som tycker och även sa nog, what! ska ni åka i väg med en veckas bebis som är förkyld :) . Där är vi lite olika du och jag och de får man vara. Tråkigt att vädret ite var med er men som sagt ni hade trevligt i alla fall.
    Nu kommer en taskig kommentar från mig, men jag tycker det lät lite konstigt att farfar bara stannade 20 min, jag förstår bara inte hur han kunde slita sig så snabbt från en liten nyfödd Jakob. De har ju inte så nära om man säger så.

    SvaraRadera