tisdag 5 juni 2012

Den bästa på besök!!

Emma kom på besök och hade med sig en jätte fin present till Jakob. En babysitter. Hon passade på att mysa Jakob då de stora var på dagis. Vi han inte prata så länge då det var hämtdax på dagis. Snäll syster hämtade pojkarna på dagis. Precis när Emma skulle hämta killarna kom Michelle och hennes små flickor. Vi har försökt få ihop en dag att träffas i en månads tid men det har alltid kommit annat i vägen. Men nu äntligen fick vi ihop en dag att träffas. Vi hade jätte trevligt och Michelle myste med Jakob. Lite avundsjuka var det på Oskar och Alexander när de kom hem för de ville sitta nära Jakob. Maja däremot var inte ett dugg intresserad av varken Saga eller Jakob.
Jag hade Jakob i famnen när de kom och jag gav Jakob till Michelle då hoppade Maja upp i mitt knä. Jag säger bara de, min goa Maja. Maja var inte riktigt överens med att jag hade en annan bäbis i min famn. Men det gick bra:) Maja hittade till pojkarnas rum och började leka nästa direkt. Det blev en lång dag med Emma och Michelle. Vi fikade rabarberpaj och vaniljsås, kex och glass. Mumms
Barnen lekte. Oskar och Maja går bäst ihop. De lagade mat i Oskars rum med hans kök. Alexander lekte mest själv.
De hoppade lite på Alexanders stussmatta, men Alexander tyckte Maja tog för lång tid på sig och knuffade ner hene. Det blev en liten olycka då Maja slog i huvudet och fick en bula. Alexander sa förlåt.

Fick jätte fina kläder av den bästa. Michelle tog hjälp av sin dotter Linda då hon är lite bättre på kläder:) Jakob kommer bli jätte fin:)
Alexander fick sin present och släppte typ inte den på hela kvällen.



Man kan verkligen säga att jag har en liten bäbis jämfört med Saga. Trodde inte att de skulle växa så fort. Mitt lilla gudbarn är ingen bäbis längre:( vart tog tiden vägen....... Jag som tyckte hon var så liten nyss. Känns inte som det var så längesen dopet var och jag höll henne.




1 kommentar:

  1. Vilka toppenkort på Saga!! Vilken dag vi hade, tiden rann i väg som vanligt när vi träffas, tråkigt men sant. Det var så mysigt och gosa med bebis och som du säger Saga är ju stor om man jämför med lille Jakob. Ja det var mysfaktor på hög nivå och Maja hon tyckte nog jaha en bebis till och vad ska det vara bra för :) Ses i morgon !!! Kram

    SvaraRadera