onsdag 13 juni 2012

Konstig dag....

Idag blev inte dagen som jag planerade den.
Var på besiktningen för första gången själv idag. Det gick bra och bilen gick igenom. Passade även på att åka till sorteringen när jag ändå var i Tingsryd. Sen hem och ta hand om tvätten. Har sorterat lite inför helgen. Då åker vi till västkusten, Halmstad och Tylösands Camping. Ska bli helt underbart att åka iväg med husvagnen:) Bara Jakob kan bli frisk så blir det bättre:)

Skulle till bästa Michelle och ha mys dag men det blev inte så. Jakob är förkyld. Han är så täppt i näsan och han nyser hela tiden och det kommer så mycket snor då. Idag har det även kommit blod i snoret så slemhinnorna är nog rätt sköra nu. Stackars mammas lille kille. Man känner sig så hjälplös när han har svårt att äta ibland. Hoppas på bättringsväg nu. Det som är bra är att han iallafall kan sova. Han går upp bra i vikt även om han är sjuk så jag behöver inte oroa mig för att han inte äter så mycket. Fick väcka han på eftermiddagen då mina bröst inte stod ut längre. Det hade gått så länge sen jag ammade sist så jag var verkligen tvungen. Hatar att behöva väcka han men det var ju nöd läge!

Känner mig lite gnällig idag. Har sådan huvudvärk och har haft nu i 4 dagar. Om det bara kunde komma en rejäl skur med regn, blixt och dunder så skulle det göra undervärk.
Är så trött på alla måsten som måste göras. Städa, tvätta, laga mat, allt de som är så tråkigt. tvätta fungera väl men det som ska göras efter bara spyr jag på just nu. Jag har varken ork eller lust med något. Vill bara ligga kvar i sängen och tycka synd om mig själv.......
Jag vet att måste sova lite mer om nätterna och kanske inte städa som jag gjorde i går kväll. Fick ett ryck kl 9 på kvällen och började plocka undan. Vet ej vad jag fick energin ifrån men jag dammsög och skurade toaletterna innan jag gick och la mig kl 23,50.
Jag borde vara glad, lycklig och bara njuta av livet med familjen och lille Jakob. Men hur ska jag kunna de när jag känner att jag inte räcker till och att jag inte har någon ork till något. Jag önskar ibland att jag vore en bläckfisk eller att man kunde klorna sig.
Jag känner att jag vill leka mer med killarna än jag gör. Vill hitta på mer med dom men tiden räcker inte till. Så fort jag tänker att nu ska jag lägga mer tid på Oskar och Alexander vill Jakob har mat eller ska jag laga mat eller är det bjöjbyten osv. Vart tar tiden vägen?
Hoppas det kommer bli bättre när barnen kommer vara hemma i sommar och man kan lägga mer tid på hela familjen. När Einar är hemma ska vi försöka vara med var sitt barn. Eller jag och Jakob med Oskar eller Alexander. Men visst får Jakob mat så klara han sig i någon timme och då kan man vara själv med de andra. Då kan Jakob har egentid med sin pappa. Sova ikapp:)
Nähe nog med gnäll. Jag älskar min familj över allt annat på denna gjord och jag är lycklig:)


Trotts att Jakob spydde ner hela sig och vagnen precis innan vi skulle äta, blev det middag i lite mer rimlig tid än vanligt. Det blev kyckling i onkel ben´s sås med ris till. Killarna tyckte om de och åt bra. Sen var det dax för duschen och lagom till de kom Einar hem och vi duschade alla innan det blev sängen. Jakob duschade med mig och han tycker verkligen om det jätte mycket. Han blir dock ledsen när man lägger han ner med det är ju ett gott tecken tycker jag. Han njuter av strålarna på kroppen:)
Gav han lite mat och han somnade gott. Däremot var det svårt att lägga de andra ikväll. Oskar somnade väl relativt fort med Alexander är som 7 svåra år att lägga just nu. Han totalvägrar. Jag kände att jag hade inte tålamod så Einar fick ta över. Nu sover alla killarna i denna familjen bara jag som är vaken och klockan är 20:00:)

Nähe ner och väcka Einar och titta lite på tv:n innan läggdags. Ikväll blir det inget städ. Kanske borde sova lite:)

Ha det gott!!!

2 kommentarer:

  1. Säger bara en kommentar: hormonerna spelar dig ett spratt, du räcker till och du är bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Ååh så mysigt att åla till Tylösand! Hoppas att vädret blir bättre än vad de sagt! Och krya på lille gubben! Kram

    SvaraRadera