måndag 11 juni 2012

Bvc med Jakob och Bullbak med Oskar!

Vilken morgon. Oskar vaknade strax innan 8 och Alexander 8,40. Inte helt fel. Jakob har bara åtit en gång inatt och det var vid 3 och en gång på morgon vid halv 6. Sov fram till Alexander kom in till oss. Oskar fixade frukost medan jag bytte blöja och tog på Jakob kläder. Så stor och duktig kille jag har som kunde plocka fram nästan allt själv. Han fick lite hjälp av Alexander också. Fick dock skynda oss med frukosten då vi skulle till bvc kl 11. Som alltid var vi sena även till detta lilla besök.

Väl på bvc vägde och mätte vi Jakob och han växer så det knakar. Redan 4086gram och 54,5 cm lång. Besöket gick jätte bra och Oskar och Alexander skötte sig jätte bra. Lika bra att vänja sig med att ha tre barn med sig varje gång. De stora barnen har bara tre dagar kvar på dagis nu sen är det sommarlov!!

Lovade Oskar att baka bullar idag och självklart gjorde vi de. Både Alexander och Jakob sov samtidigt så jag och Oskar fick lite egentid. Väl behövlig kan jag säga. Både jag och Oskar njöt av lugnet. Under jäsningen fixade vi lite mat. Värmde hemma lagade biffar och potatismos. Lika gott idag som när jag gjorde dom:)

Glutenfria bullar brukar inte bli så gott att göra men med mixen, jäst och vatten så blev det jätte bra. Goda blev dom också.
Var tvungen att provsmaka innan jag gick bort till mamma för att hämta Oskar och Alexander som åkte med mamma hem när hon kom från jobbet.

Fick även träffa mammas kusin Ann-Chalotte och hennes mamma Ulla. De skulle åka med mamma och Stefan på skolavslutning till Nättraby. Min kusin Maddelene tog Studenten. Grattis!
På vägen hem stannade de till hemma hos oss för att se hur vi bodde. Trevligt:)

Jag och Jabob avslutade kvällen med en dusch tillsammans och det gick jätte bra.
Mysig dag med barnen även om vädret inte varit så kul.....

2 kommentarer:

  1. Växer på bra lille Jakob!! Underbart!!!!

    SvaraRadera
  2. Lille grabben.. så mysigt med en liten bebis! Skönt att det gick bra att duscha honom! :) Kram

    SvaraRadera