söndag 10 juni 2012

Husvagnsfix och Ikea!!!

Så skönt att Einar är hemma på fredagar nu. Pappaledig:)
På fredagen åkte vi till Kalmar för att hämta husvagnen. Men innan vi hämtade den så var vi på Mc Donald´s och åt lunch. Inte så jätte gott men det var ok. Var även tvungen att handla blöjor direkt vi kom till Kalmar då Jakob inte hade några kvar. Jag och Oskar gick in på Coop och kom ut men 6 paket blöjor. Två till Jakob och 4 till Alexander. Tur jag hade Oskar med mig för jag hade aldrig kunnat bära dom själv:)
Väl på Sehammars så tog det tid. Kunde inte bestämma mig för vilken matta vi skulle ha i husvagnen. Vi köpte även grejer för att rengöra vattentanken och så vi kan dricka vattnet. Nu är husvagen klar och det är dags för hem färd. Men först måste vi handla mat så vi åkte till Maxi. Hade dock inte räknat med att det skulle ta lite drygt 2 timmar att handla. Jakob skulle äta. De andra två var också hungriga eller törstiga och det var toa besök. Behöver jag nämna mer:) Träffade på goa Tina som jobbar på Maxi och vi bytte några ord. Då var vi fördig handlade och nu lockade Hemmakväll så vi tog oss dit också . Blev så sugen på gott godis:) Sen hade vi bara ett stopp till innan vi verkligen åkte hem. Hade köpt gardiner till Jakobs rum och en bärsele som vi hämtade i Ljusstaden vid Norrliden.

Väl hemma var vi jätte trötta men vi var tvungna att äta lite så det blev yoggi och macka framför tv:n. Barnen kom inte i säng förrän strax innan 12 på natten då de somnade i bilen på väg hem. De sov ca 1 1/2 timme på kvällen så det var lögn att få dom i sång.
Men vad gjorde de vi är ju lediga.

Hela lördagen gick till att fixa med husvagnen. Rena vattentanken och fylla på dricksvatten. Fixade med gardinerna och dammsugan fick jobba lite också. Jakob sov länge perioder så vi fick mycket gjort.
Natten var inte så rolig då jag mådde jätte dåligt. Jag låg halva lördagen och Einar fick ta barnen. Som tur var var det helg och Einar var hemma.
Efter lite vila och mat så var jag på fötter igen men lite sluten. Skönt att vi fick husvagnen i ordning, nu är det bara sista finishen kvar och det är dammsugning och tvätta golven.
Kvällen blev mys med lite godis och tv. Planerade även att vi skulle till Ikea i morgon.
Jakob äter jätte mycket på kvällarna. Men det är väl för att han ska kunna sova längre.

Ikea blev inte riktigt som jag tänkt mig. Först kom vi inte iväg i tid för alltid är det något. Ingen vill klä på sig kläder, borstar tänder eller så vill någon äta:)
Väl på Ikea gick vi direkt till restaurangen då vi var väldigt hungriga. Är väldigt besviken på Ikea i Älmhult då de inte ha tänkt på de som har gluten och laktos eller andra allergier. Maten tycker jag ska passa alla även om man är allergiker. 
Det fanns så det passade alla men om man ska jämnföra så tycker jag bättre om Kalmar då de har tänkt till.

Vi fick tag i de vi skulle ha och även denna dag blev lång. Barnen skötte sig rätt bra. Med tanke på att det inte är så kul för dom att gå på ikea så gick det bra.



1 kommentar:

  1. Oj ja det blev väldigt sent för barnen, även om man är ledig så tycker jag att det tok för sent för småbarn. (min åsikt igen, hoppas ingen tar illa vid)
    Som du säger skönt för dig att Örnen är ledig på fredagar så du får lite avlastning då det är mer krävande än man tror att ha småbarn hemma, samtidigt som en liten vill ammas.
    Låter som gottis kväll på lördagen, I like a lot :)

    SvaraRadera