fredag 30 mars 2012

Vilken dag...Helt fantastisk!!!

En hektisk morgon blev det när jag och barnen skulle göra oss i ordning för Kalmar.. Hade bestämt mig för att köra kl 8 men tiden rann iväg och jag kände inte för att stressa idag.. Tog lång tid med frukosten och vi skyndade oss inte heller... Stressar varje morgon för att komma i tid till dagis. Idag var vi lediga och det fick ta den tiden det tog...
När vi väl var i väg gick det bra... Oskar och Alexander pratade och busade i baksätet..mys.... När vi kom till Kalmar mötes vi av ambulans med blå ljus och barnbilar i väldig fart...  Rullade ner rutan så barnen fick höra ljuden... De blev helt till sig och de härmade och försökte låta som ambulansen och brandbilen:)  Vi körde förbi brandstationen och då säger Oskar... När jag blir stor ska jag köra brandbil:) Han är bara för go.. förra veckan ville han bli pirat :)
Det blev Öppna förskola Måsen med Michelle och hennes barn denna gång också och barnen hade jätte kul... De lekte och målade på staffli...Vi hade med mat för när klockan var 11 var de redan hungriga som förra gången vi var där. Dagen blev nästan som förra gången... Skällby efter öf:) Oskar beställde de.. Alexander sov medan vi var där men Maja, Oskar och Michelle lekte för fullt...(bildbevis kommer lite längre ner)....
När vi varit där en stund få Michelle samtal (sms) om att hennes barn glömt nyckel hemma så det var till att packa ihop och åka till Michelle istället.. Stannade i affären och köpte fika på vägen hem:) Blev en lyckad eftermiddag. efter fikan ville barnen ut och leka på trädgården så det var bara att klä på dom och sen var de ute igen:) När Thomas (Michelles sambo) kom hem började han röja i trädgården, klippa grenar och rensa ogräs.. fatar inte hur han orkar efter en helt dags arbete...man blev trött på att bara titta på honom... hallå fredags em, då vill man ju bara slappa och mysa med familjen:)Tiden gick fort och det blev dags för hemfärd men det var inte populärt för de lekte ju för fullt....

Men tillslut fick jag med mina små änglar hem och vi avslutade kvällen hos mormor (min mamma) med pizza, kebab, hamburgare och coca cola... Barnens kusiner var även där och ska sova över helgen... i morgon ska de komma och leka hos oss då mormor jobbar:)

Lite goa bilder från idag:)

Öppna förskolan Måsen....









Skällby....






Fika hemma hos Michelle... gott gott!!!



1 kommentar: