måndag 19 mars 2012

Första natten som Oskar var torr!!!!


Nu har Oskar varit blöjfri på dagen i ca 1 år. Nu ville han sova utan blöja i natt och jag tänkte visst kan du de. Vi prova så får vi se hur det går. Har lovat att han fick sova i kalsonger om han varit torr i en vecka och nu har det gått en vecka och han är ff torr. Natten gick bra, inget i sängen och det är ju jätte bra. Han inte riktigt till toa  men vad gör de, bara att byta och lägga sig igen.
Mormor (min mamma) kom och hämtade baren idag för att lämna på dagis. Om Oskar får välja så ska mormor lämna och hämta varje dag:) Både Oskar och Alexander helt överlyckliga. Oskars första ord till mormor: Mormor mormor!!!! Min säng är inte blöt:)

Tänkte så här att nu när Oskar är blöjfri har jag bara ett barn som behöver blöjor, men sen slog det mig att det kommer ju en liten till i Maj. Så då blir det två barn igen som har blöjor. Men hellre två än tre blöjbarn.

Nähe nu kallar tvätten och städningen på mig, passa på medan barnen är på dagis:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar