måndag 26 mars 2012

Fina vädret!!

Vilket väder vi har haft idag.. Man kan knappt tro att det är sant... kortbyxor och t-shirt hade jag idag.. barnen ville jag inte klä av så mycket så de fick ha långbyxor och lite tjockare tröja.
När jag kom hem till mamma för att tvätta bilen var lillsyrran och hennes kille där redan och tvättade hennes bil. Tänkte först: vad gör dom där.... hum jag som tänkte tvätta bilen ju... men det gick jätte bra.. Frida som min syster heter tvättade sin bil men även lekte och gungade Alexander. E och Oskar var iväg och hämtade däcken till vår och Fridas bil.
Har dammsugit bilen och torkat av invändigt så nu är den som ny:) E fick ta utsidan då han fick tvätta den två gånger för att få bort all skit och tvättade oxå mammas bil... Han har även bytt däck på tre bilar. Lillsyrrans, mammas och våran...

Mammas källare/garage behövde oxå en ordentlig vår städning. Man hittade inte de man skulle ha så jag fick ett ryck att städa där... Tog längre tid än jag trodde men men.. Kan säga att det blev väldigt bra:)
Oskar tyckte vi skulle laga mat hos mormor idag så vi tog den färdiga bilen (vår) hem och hämtade den mat vi skulle laga.. Det blev kyckling i oncel ben´s sås och ris..mums gott blev det.. Lämnade vår bil hemma och jag tog King Caben tillbaka. Första gången jag körde den.. Lite otäckt då jag tycker den är så stor:) Men det gick bra!! 
Efter maten fällde vi sätet på mammas bil och slängde in skräp från källaren/garaget. Fick även ta jobba King Caben och fylla den oxå med skit som skulle slängas...E och jag körde var sin bil till sorteringen och slängde. Vad snälla vi är då mamma och hennes sambo inte var hemma... Plockade även fram trädgårdsmöblerna åt dom och gjorde fint. Kanske skulle göra det hemma hos oss oxå:)

Oskar har hjälpt till mycket idag.. När Alexander sov hjälpte Oskar till E med att tvätta bilen och mig i källaren/garaget att bära skräp.. Han kände sig stor och vi fick han känna sig de oxå.. berömde mycket... Alexander däremot ville mest gunga och strosa runt och självklart fick han de... När tröttheten kom över honom somnade han utan napp i vagnen... så skönt för han att sova ute en sådan varm och skön dag...


Hela våran dag har varit jätte bra och både vi och barnen. Hela familjen var tillsammans hela dagen:) verkligen mys...
När vi väl var klara med de vi skulle göra åkte vi hem och tog en skön dusch och avslutade kvällen med hemma gjorda Våfflor, grädde och jordgubbssylt...

Barnen somnade ovaggade, jag och min trötta man satte oss i soffan för att titta lite på film. För hans del kom John blund väldigt snabbt så jag passade på att skriva lite här...

Kommer lite bilder från idag....
















Nu ska jag ta och väcka min trötta man och vi ska gå och lägga oss.. Natti natti!!

1 kommentar: