fredag 23 mars 2012

Underbar dag med bästa vännen och våra barn!!

Idag var en tidig morgon. Den började redan kl 06.30 med dusch och frukost för kl 8.10 gick bilen mot Kalmar. Lång dag framför oss med mycket upplevelser, roligheter och goa skaratt.Oskar har varit helt till sig från igår när jag berättade vad vi skulle göra idag. Han hoppade av glädje. Oskar tycker väldigt mycket om ML och hennes barn och ser alltid fram emot att träffa dom.

Dagen har varit helt underbar tillsammans med bästa Michelle och våra barn. Kändes lite som "familjen annorlunda" när vi först besökte Öppna förskolan Måsen i Kalmar och de frågade vilka barn som tillhörde vem. När vi umgås är det aldrig dina barn eller mina barn utan våra barn hihihi. Kan verka lite roligt men vi tycker om att hjälpas åt:) Vi sydde egna mössor till våra barn. Eller jag gjorde två till mina medan ML fick hjälp att sy en som hon sedan kunde byta ut mot en som redan var färdig. Tyget var slut som hon ville ha. Sen fikade vi lite och barnen lekte och hade jätte kul:)

Lunchen åt vi på Ikea, perfekt då alla barnen tycker om de, inkl mig och Michelle. Speciellt Oskar då han inte kunde tänka sig någon annan mat. Vi frågade han vad vi skulle göra när öf var klart. Han svarade: Åka till Ikea och äta köttbullar, potatis, sås och lingon. Han visste vad han ville ha:)

Barnen mätta och nöjda med lite mat i magen och vi beger oss tillslut till Skällby för ute lek med gungor, rutschkana och lite sandlådelek. Även där var barnen jätte nöjda och ville absolute inte åka hem när vi skulle de.

Efter en lång dag tog det inte lång tid innan Oskar somnade i bilen på väg hem. Alexander däremot satt och pratade hela vägen hem, han pratade på sitt lilla språk som man knappt vet vad orden betyder. Men jag svarade och hoppades på att det var rätt och var det inte de så fick jag gissa mig till de tills han godtog vad jag sa:)

Väl hemma var det inte lätt att hålla Oskar vaken tills maten var klar så det blev yoggi och flingor till han och en snabb dusch med sin pappa innan läggdags, även Alexander behövde en dusch så skitig som han var efter dagen på Skällby:)

Blev pannkakor till middag/kvällsmat, då ingen orkade göra något annat:) Så nu ska jag sätta mig och smaska på dom, sen blir det soffan med älsklingen, men först lägga Alexander:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar