lördag 31 mars 2012

Barnens kusiner på besök!!!

Morgonen började bra då min syster åkte till Z-bageriet i Karlskrona efter jobbet och köpt frallor till frukost.. mumms så gott det var... Sen fick vi ju äta frukost med barnens kusiner Emil och Robin, som alltid är lika kul att träffa:) 
Syrran sover hela dagen och min mamma jobbar. Einar och barnens "morfar" jobbar också så alla barnen är med mig...mys...
Det blev filmdags då det inte är så roligt väder.. det blev Bee movie.. Oskar tycker om den filmen...Alexander tittade en stund sen blev det sovdags... de andra har suttit hela filmen och varit tysta.. så skönt med lugn och ro :)  
Varför ska det komma snö nu... våren var ju här... hade hoppats på att den hade stannat... har ju  varit så skönt väder nu i ett par veckor... Har till och med kunnat hänga ut tvätt i veckan som varit...

Även att jag inte tycker vädret är så kul så ville barnen ändå gå ut och ska gå till lekparken... Oskar blev glad för han fick följa med:)
Så medan Alexander sover och de andra barnen är ute så passa jag på att skriva lite här... Göra lunch och ta mig en dusch utan barn.. känner att jag är värd de:)

Efter att de kommit in efter ute vistelsen så lekte Oskar och Robin i Oskars rum en liten stund. de lagade mat och hade trevligt:) Emil satte sig med datorn vid tv:n:)  Oskar vill leka mer men så fort tv:n kom på ville Robin hellre titta på den.. Kan inte förstå varför barn alltid ska sitta vid mobilen, datorn eller tv:n

Kommer lite bilder från idag längre ner i inlägget:)

Barnen har önskat ugnspannkaka till lunch så det blev till att göra de. Har ett gott recept på de och tänkte dela med mig:)

Ugnspannkaka med fläsk glutenfri!!

För 6.Port

Lätt att laga glutenfri Ugnspannkaka med fläsk!

Ugnspannkaka med fläsk glutenfri!!!

Ingredienser

6 st Ägg
13,5 dl Mjölk
9 dl Glutenfri finmix
7,5 msk Pofiber
2,5 tsk Bakpulver
2 tsk Salt
2 paket Bacon
Smör 


Gör så här

Sätt ugnen på 225 grader

Smörj en långpanna med smör och lägg i bacon skuret i småbitar.
Vispa ägg och mjölk till skum.
Blanda pofiber, bakpulver, salt och finmix i en skål.
Vispa i de torra ingredienserna i vätskan.
Häll smeten i långpannan med bacon.
Grädda mitt i ugnen ca. 20 minuter eller tills pannkakan fått fin färg.

Serveras med lingonsylt!!  Smaklig måltid!!


Bilder från att de tittar på film:



1 kommentar: