söndag 12 maj 2013

Valborg

Blev inte riktigt som jag tänkt mig med valborg detta året. Vi fira alltid med våra vänner familjen Long och gjorde även i år. Blev dock inte så länge som planerat då jag åkte på att jobba natt. Det blev en stressig eftermiddag/ kväll men lite mys han vi med ändå.

Vi åkte hemifrån så jag kunde hämta upp Saga och Maja på dagis:) Det var mys det vill jag lova när Saga släpper allt och bara springer in i famnen på mig <3 Maja hade precis ramlat och var lite ledsen men det gick snabbt över när vi vandra hemåt mot Åkergatan :) När vi ser huset springer Maja och skriker "Maja hus, pappa pappa hemma!!" hihi vilken go unge :)

När vi kom fram började jag och Thomas fixa med maten så den nästan var klar när Michelle kom hem. Vi gjorde grillspett och sallad. Jätte gott blev det när det var klart.
Sen bar det in till Kalmar för att se brasan på Skällby. Jag tyckte det blåste för mycket och när röken kom mot oss gick vi ner till stora lekplatsen. barnen lekte en stund och sen åkte vi tillbaka till Åkergatan igen för efterrätt. Hemmagjord blåbärspaj och vaniljsås. mumms mumms

Var inte mycket till lugn och ro utan äta pajen snabbt för att sedan bege sig till jobbet. Min underbara man körde mig till jobbet för att jag skulle slippa mer stress och lämna av dom hemma osv. Han åkte till och med hem efter en bok och mobilladdaren då jag glömde de. Älskar dig du är bäst!!

Så var vår valborg men men lite lyckad iallafall!! Tack familjen Long för en trevlig em/kväll!!









1 kommentar:

  1. Tack själva, så mycket skratt som vi har när vi umgås, de är oslagbart, de betyder mycket att ha så fina vänner!!!
    Kram

    SvaraRadera