söndag 12 maj 2013

Dopet på Island!

Idag är det söndagen den 12/5-13 och lillan från Island döptes och fick namnet Hrafnhildur Lilja. 
Inte det lättaste namnet att uttala när man är svensk hihi. Kan lova jag har försökt men det blev inte så likt hihi.Lilja tycker jag är så fint då det är min favorit blomma efter orkidé.
Lillan har fått namnet Hrafnhildur efter Kristjáns mamma som har gått bort och Lilja för det är Valdis favorit blomma :) Tycker det var fint av dom att döpa lillan efter hans mamma :)

Hade varit kul att vara med på dopet men vi hade ingen möjlighet att åka till Island nu. Vi får njuta av de fina korten som Valdis har tagit och skickat till mig.
Här kommer fina bilder från dopet...
En dag hoppas jag på att få träffa den fina familjen från Island. Valdis, Kristján, Emelia Dis och lillan.
Och Einars mamma hade varit kul att se igen :) Vill så gärna åka till Island !! Hoppas hoppas vi ses snart <3


Lite bilder från dopet...











1 kommentar:

  1. hihi nä det verkar svårt att uttala :) Har du varit på Island? Bor hans mamma där? Kram

    SvaraRadera