måndag 14 oktober 2013

Dessa sjukdoms tider... Blä!!

Nu har det varit sjukstuga färdigt här!!!!! Orkar inte mer. Först åkte Einar på halsfluss, sen jag sen Oskar. Sen astma period för Alexander och Jakob. Febertoppar och förkylningar. Inte nog med allt deta så åkte ju Einar på Lungsäcksinflamation och är ff sjukskriven. 
Besökte läkaren i fredags. De tappade mig på 5 rör blod och lika så Einar. Jag har varit så trött sista tiden och mottaglig mot alla baciller och tänkte nu får det vara bra. Provsvaren kommer nästa vecka och hoppas de visa bra svar.  

Älskar mitt jobb och mina jobba kompisar och det känns så dumt att ringa varje vecka och säga: nu är jag sjuk igen eller nu är jag hemma och vabba. 
De tänker nog hon vill inte jobba, hon är lat, skyller på att barnen är sjuka, känner efter gör mycket. Men så är det inte. Jag gillar mitt jobb så mycket och mår dåligt av att mår så här dåligt när jag inte kan och orkar jobba. 
Man måste vara pigg och alert för att jobba på mitt jobb och inte ha några sjukdomar som smittar. 
Och som sagt nu får det vara slut med sjukstuga hos oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar