måndag 4 februari 2013

Mysdagar med familjen och goa vänner!!

Som vanligt är jag dålig på att uppdatera men här kommer lite smått och gott som hänt hemma hos oss.

Jag har fått jobb inom vården på ett äldreboende som timanställd. Helt ok. Samma jobb jag var på är jag väntade Jakob. Blivit en del jobb och det är ju skönt. Enar är hemma pappaledig med Jakob.
tufft att börja jobba efter att man varit hemma från och till i 5 år. Men jag trivs kanon.

Haft tre rätters middag med mamma och Stefan för att fira älsklingen som skulle fylla 31år några dagar senare. Då bjöd vi på ägg och räk toast till förrätt, Capelli till varmrätt och kladdkaka med hallonsås och grädde till efterrätt. Såååå gott det blev. Vi spelade även lite kort och det dracks en del alkohol också, men trevligt hade vi.

Förrätten
 Hade ute dag med pojkarna och vi var i pulka backen. Fick även med oss mamma ut. Jätte kul hade vi måste jag säga. Vi åkte både pulka och snowracer. Blev Jakobs första åk i backen och han tyckte det var kul men han hissnade mest hihi.
Avslutade dagen med mat hemma hos mamma. Bjöd in oss då ingen orkade laga mat hemma hos oss.

Tuffingen på snowracer
Godingen är lat. Ville inte gå upp i backen....
Jakob åker pulka med Oskar
På väg hem till mormor
Oskar hjälper mormor  med maten.

Var bjudna till goa Sara och hennes lille Max på fika lek och bus. Hade en jätte mysig dag. Vi pratade skrattade och hade allmänt trevligt. Glad att jag lärt känna henne för vi har kul ihop med våra små :)
Sara gjorde hemmgjorda scones och vi drack te. Kan ju inte bli bättre. Jakob kröp runt och utforskade och var överallt medan Max satt där han satt. Har glömt bort hur skönt det var när man slapp jaga hihi.
  







 
   




















Saknade min bästa vän så mycket att jag åkte dit utan barn och lekte med hennes små istället. Var meningen att Jakob skulle följt med men våra barn var sjuka. Hade mys, en hel dag tillsammans och vi busade, dansade, pratade, skrattade och myste hela hela dagen. För mig är det som att åka till min andra familj när jag åket till Bästa Michelle. Hennes barn är så goa. Man tar dom till sig som sina egna nästan. Jag och Maja har ett speciellt band. Springer alltid till min famn när man kommer, släpper allt, ropa Anna ett antal många gånger när man är där. hihi så charmigt!!  






Sen har det varit jobb jobb jobb och åter jobb. Känns som man knappt har träffat sin familj. Det som mest är jobbigt är att man inte är med Jakob lika mycket. jag missade hans första steg men han tog två med mig. Sen har det inte kommit några fler. Han ställer sig mot allt och gå längs kanterna och väggarna... Mammas duktiga lille kille. Den 24 januari blev Jakob 8 månader. Lite kort på mitt hjärta!!


Sjuk liten kille
Lika glad som alltid!!


Äter själv
Åker kundvagn

   




















Lite smått och gott med familjen och vännerna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar