söndag 17 februari 2013

LCHF fungerar jätte bra!!

Nu har jag och min man hållit på med Lchf ett tag och jag är verkligen nöjd. Har fortfarande lite svårt med kakbaket men det går snart bättre. Maten är det absolut inget fel på och man kan i stort sätt äta vad som dock utan socker och inte kolhydrater mer än 10 g/100g. I morse stod vågen på 82,7. Vilket resulterar i 6,3 kg.

I dag har jag bakat bröd och tänkte servera med smör ost och skinka. Te att dricka och kaffe till min man. 

Ingredienser på brödet


Ingredienser: 
3-4 ägg
1,5 dl pofiber
1 dl bakepro
50 g smör
1 dl Linfrön
1 tsk bakpulver
ev brödkrydda, eller egen krydda



Gör så här 
Smält smöret och vispa äggen fluffiga i en bunke. Tillsätt sen smöret, bakepro, linfrö och pofiber samt bakpulver (ev brödkryddor). Vispa ordentligt med elvisp. 

Ugnen på 200 grader och grädda 15-20 min. Klart! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar