torsdag 7 maj 2015

Sjukstuga med mys....

Sjukstuga och Jakob har haft feber sen i söndags kväll. Så typiskt när det är min sista vecka hos en brukare som jag verkligen tycker om. Men men barnen går först och så har det alltid varit för mig.
För er som inte vet så har jag börjat som personlig assistent på ett företag på Öland och sommaren är räddad med sommarjobb. Det ska bli så kul.

När man går hemma med sjuka barn är det inte alltid man får något gjort, som att dammsuga, damma och städa i allmänt. Det blir mer att man sitter i soffan och myser med en bra film. Jakob har inte velat vara själv någonting utan vara i famnen eller sitta i knät helatiden. Vilket i sig kan vara rätt mysigt. Idag har det inte varit så mycket mys i soffan, utan Jakob är på bättringsväg och han och Alexander har varit ute och lekt. Jakob var dock inte ute så länge. men lite frisk luft har man ju inte dött av. Det har varit soligt och ca 18 grader varmt.
Ibland är livet bara helt underbart. Att titta ut genom fönstret och se sina barn leka och ha roligt . Det värmer i mamma hjärtat <3

Bjuder på lite bilder från sjukstugan.....

Trött liten kille med hög feber...

När jag är ensam hemma med barnen kan det vara mysigt med sällskap i sängen men jag vet inte riktigt hur jag ska få plats själv alltid :) haha. Jakob gillar att sova i vår säng och här är ett bevis på att han "äger" sängen :)











Nu är det snart helg och som jag längtar efter min man som kommer hem. Saknar han sååå mycket. Han har varit i Ystad och jobbat sen någon vecka tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar