tisdag 4 september 2012

Jakobs dop 2/9-12

Vilken fin dag det blev. Jakobs dop i Ljungbyholms kyrka. Kanske låter lite konstigt att det var i Ljungbyholm när vi bor i Rävemåla. De andra barnen är döpta och vi är gifta i Ljungbyholm så det kändes helt rätt att döpa Jakob där också.

Kl 16 på eftermiddagen var det dags för dopet. Helt perfekt tid då vi har en bit att köra. Själva dopet var jätte fint. Oskar hjälpte till att hälla upp vattnet och han var jätte stolt. Sen var ju den bästa av de bästa med på dopet, Michelle och hon blev även gudmor/fadder till lille Jakob. Kunde inte välja en bättre vägledare än henne.Vi sjöng psalm 791 Du vet väl om att du är värdefull. Var en självklar psalm då den är så fin och alla är värdefulla på eller annat sätt. Michelle och mamma läste var sin text och det var jätte fint. Prästen var bra och tyckte han var jätte bra med barnen. Han hade ett djupt tankesätt och gudstjänsten var lite väl djupgående. Han pratade om med- och motmänniska. Tyckte det var intressant. Allt gick jätte bra. Gudstjänsten och dopet kändes inte så lång tid och det är jag väldigt tacksam för. Det är inte lätt att ha barnen så länge i kyrkan. Men de skötte sig rätt bra :)
Efter dopet gick vi till församlingshemmet som vi lånat där vi åt väldigt god mat och efterrätt.
Fick hjälp med maten av Gunilla som gjorde olika matpajer, vegetarisk och ost och skinka. Jag gjort baguetter och sallad till pajerna och till efterrätt blev det kaffe och kladdkaka med grädde. Så gott var det och jätte tack till dig Gunilla för de underbara pajerna. Jakob fick en jätte fin dag. Han var vaken under dopet och tiden i kyrkan men sov efter och vaknade lagom till alla åkt hem.
Tackar alla som hjälpte till med maten, fikat, disken och allt annat. Sen ett jätte tack till Thomas som tog jätte fina kort!!

Jakob fick jätte fina presenterna och ett stort tack för att ni alla kom och gjorde hans dag underbar och minnesvärd!!
Tänkte bjuda på lite fina kort av Jakobs fina dopdag!



Stolta storebror Oskar häller upp vattnet
 
 


Jan-Åke Jakob Tranesjö


En glad Alexander




Stolt gudmor Michelle


Jag, gudmor Michelle och Jakob
 
Stolt mamma till en fin liten Jakob


Jag, gudmor Michelle och Jakob


Stolta föräldra till Vår lille Jakob


 





Mitt gudbarn/fadderbarn Saga, väldigt trött liten tjej

 
Maja hjälper mig

Fick hjälp med paketöppningen av Oskar Alexander och Majabus

Jag och min bästa vän Michelle


2 kommentarer:

  1. Håller med dig det var lyckat och jag är väldigt stolt och är väldigt glad att jag fick vara fadder åt Jakob. Tackar för äran!!!!

    SvaraRadera
  2. Så fint dop =) Men alltid skönt när sånt är överstökat ;) Skönt att du fick hjälp med maten =) Kram

    SvaraRadera